Spelade det en stund igår. Det är gjort av awesomecaek. Notechartsen är i regel väldigt bra, en del är riktigt enformiga på Hard/Medium men förhoppningsvis roligare på Expert. Karriärläget låter en samla stjärnor för att avancera, inte klara en viss mängd låtar, vilket gör att man snabbt låser upp nytt content (och man kan skippa mycket av icke-Metallicacontentet om man är på det humöret). Jag spelade kanske 20 låtar och av dem var minst 15 riktigt starka och endast 2 svaga/tråkiga. Låtarna "känns" Metallica, och Master of Puppets är precis som jag tänkt mig att det skulle vara att spela Master of Puppets på Guitar Hero.
Svårighetsgraden på chartsen på respektive svårighetsgrad är uppjackad en aning i förhållande till tidigare spel, men rockmätaren är mycket mer förlåtande så jag tog mig igenom ett par låtar där jag tokfailade på flera segment och antagligen hade buats ut i tidigare spel.
Fïvë hëävÿ mëtäl ümläüts öüt öf fïvë! ¨¨¨¨¨
Svårighetsgraden på chartsen på respektive svårighetsgrad är uppjackad en aning i förhållande till tidigare spel, men rockmätaren är mycket mer förlåtande så jag tog mig igenom ett par låtar där jag tokfailade på flera segment och antagligen hade buats ut i tidigare spel.
Fïvë hëävÿ mëtäl ümläüts öüt öf fïvë! ¨¨¨¨¨