Öh, vi spelade Eon för första gången på några år och när vi skapade karaktärerna så fick jag "förmögenhet" och slår att jag har 600guldmynt. Givetvis beror det på vilka guldmynt man använder men ett vanligt guldmynt är värt 160 silver typ, vilket i sin tur leder till att jag startar med närmare 100000 silver (om man nu konverterar till silver).. och jag hade dessutom otur med mina 3t6 när jag slog 6 (x100). Är det passande, och framför allt rimligt, att man startar med så mycket pengar. Nåväl, jag var framgångsrik men jag kunde lika väl haft en misslyckad karriär och slagit fram detta. Jag menar... 100000, ingen i spelgruppen behöver ju bry sig om pengar då jag kan köpa in nästan vad som helst.
För övrigt har jag inte varit så insatt i dethär med Eon på sista tiden, eftersom jag inte spelat spelet... Finns det någon bok hantverkare som är användbar? Min karaktär är duktig på flera hantverk men det finns i princip inga regler för det... "smida svärd: slå ob3t6... öhhh". Om det nu inte finns några regler för det, borde man inte ändå slå fler än ett slag (bearbetning av järnet, ovs ovs)
För övrigt har jag inte varit så insatt i dethär med Eon på sista tiden, eftersom jag inte spelat spelet... Finns det någon bok hantverkare som är användbar? Min karaktär är duktig på flera hantverk men det finns i princip inga regler för det... "smida svärd: slå ob3t6... öhhh". Om det nu inte finns några regler för det, borde man inte ändå slå fler än ett slag (bearbetning av järnet, ovs ovs)