Nekromanti GURPS 4 nya omslag

Troberg

Sinister eater
Troberg kritiserar GURPS

OK, omslagen är snygga, men varför i helsike hade man en omröstning om man inte skulle använda vinnaren???

Krille

Super Moderator
Re: Troberg kritiserar GURPS

"OK, omslagen är snygga, men varför i helsike hade man en omröstning om man inte skulle använda vinnaren???"

Av samma skäl som man slår en tärning i en valsituation för att sedan välja det andra. Det är lättare att välja mellan att välja bort eller inte välja bort en vald favorit för att ta den andra icke-valda favoriten, än vad det är att välja mellan två favoriter. Det är nån pervers omvänd psykologi inbyggd där.

Eller av samma skäl som man folkomröstar om kärnkraft. "Den var bara rådgivande".

Välj själv. :gremgrin:

EchonCique

Hero
Re: Troberg kritiserar GURPS

OK, omslagen är snygga, men varför i helsike hade man en omröstning om man inte skulle använda vinnaren???
Hehe bra fråga. Men om du var petig och läste det där som stod skrivet i mindre bokstäver på den röstningssidan så kunde du läsa dig till att du röstade på design & typografi och inte på ett omslag.

Därav antar jag att de tog den struktur, design & typografi från det vinnande bidraget och använde det när de gjorde de slutgiltiga.

Personligen tycker jag att de här är bättre än alla alternativ de visat upp hittils och - faktiskt - är snygga :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det gjorde de

De tog dummysarna som vi röstade om, och gjorde nya omslag i den stilen.

Steg för steg:

först skiss
sedan dummies
sedan färdiga omslag

Helt vanlig designprocess, helt enkelt.

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Det gjorde de

De tog dummysarna som vi röstade om, och gjorde nya omslag i den stilen.
Lite fult tycker jag. Tänk på alla de som röstade på dildogeväret som skulle fått ett vanligt lasergevär i den slutliga versionen om den vann?

Lägger man ut förslag för omröstning tycker jag att det är de som ska användas.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tja, då läste du alltså inte texten...

...som beskrev vad det var du röstade om, där detta förklarades, vilket är ditt eget fel, inte SJG:s fel.

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Tja, då läste du alltså inte texten...

Varådå? Läser du Playboy för artiklarna?

Honken

Hero
Coolt! Inte det jag röstade på, men låååååååååååångt mycket bättre än vad de hade tänkt sätta ut från början!

/Honken

hraufnir

Swordsman
OT as he££

*being in london for now, using internetcafe and hence writing in English to avoid misunderstandings*

My personal experience of just playboy is that there are nothing worthy of my attention in that paper, except for perhaps the articles. =)

Though I found a sportspaper here in London, Daily Sport... it has more sex in it that any given number of playboy or any swedish pr0n mag you can name... and it is sold everywhere as a daily paper. The sunday version is even worse (better if you prefere the contents)... This might be something for you Troberg...

Troberg

Sinister eater
Re: OT as he££

Though I found a sportspaper here in London, Daily Sport... it has more sex in it that any given number of playboy or any swedish pr0n mag you can name... and it is sold everywhere as a daily paper. The sunday version is even worse (better if you prefere the contents)... This might be something for you Troberg...
Bah, jag köper hellre varenda jäkla porrtidning i affären än skämmer ut mig genom att köpa en tidning med "Sport" i namnet.

hraufnir

Swordsman
Re: OT as he££

So you are one of those saying... "man utovar inte sport, man begar det"??? I am a martial artist, a former football player and a hockeyplayer... I am one of those committing sports =)