Nekromanti GW gör brädspel med Alga

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Haha reflekterade inte över detta. Ett omedvetet clickbait? :)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Bolongo;n289841 said:
Jaha. Inte Games Workshop, alltså. Genast mindre intressant...
Exakt vad jag tänkte då jag såg GW först, och sen insåg att det var fel GW.

Bifur

Veteran
Låter lite som Sherlock Holmes Consulting Detective på beskrivningen.

chrull

Stockholm Kartell
Bifur;n289854 said:
Låter lite som Sherlock Holmes Consulting Detective på beskrivningen.
Är inte det ansett att vara bra?

GW nämner Tjuv & Polis och Monopol, jag skulle alltså sänka förväntningarna ner till den nivån :D

Mundo

Myrmidon
Min viktigaste undran är ju om det officiella soundtracket ingår?

Henke

chrull;n289855 said:
Är inte det ansett att vara bra?

GW nämner Tjuv & Polis och Monopol, jag skulle alltså sänka förväntningarna ner till den nivån :D
Kan vara för att locka en bredare publik? Har iofs inget större förtroende för att ALGA skulle göra något som ligger utanför boxen.

chrull

Stockholm Kartell
Henke;n289867 said:
Kan vara för att locka en bredare publik? Har iofs inget större förtroende för att ALGA skulle göra något som ligger utanför boxen.
Spelet är från 10 år och beskrivs såhär:
Polisen kallar in Leif GW Persson för att ta fast ett par exceptionellt farliga brottslingar. Leif GW lägger upp sin strategi och drar sakta men säkert nätet hårdare kring brottslingarna. Fast klockan tickar. Förbrytarna måste snabbt sopa igen spåren efter sig för att undgå häktet. Strategiskt tänkande och list krävs både av den som spelar Leif GW och dem som agerar brottslingar. Detta är polisarbete på hög nivå – och minst lika kriminellt. Blir det Leif GW eller brottslingarna som tar hem spelet?
Jag gissar att det ligger närmare Tjuv & Polis än något brädspel som kommer trenda på boardgamegeek.

God45

#PrayersForBahakan
Jag vill ha Leif GW Persson som författare till en World of Darkness bok! Låt honom vara konsult. WW är ju svenskt nu. Nordin Darkness! Revolver Harry som Lasombra!

Henke

Kanske inget prioriterat köp till vår spelgrupp, men däremot kanske kul för barnen när de blir lite större. 10 års gräns låter ju aningen harmlöst. Vilka brott skall GW lösa? Har någon stulit Bamses dunderhonung eller von Ankas kassavalv?

God45

#PrayersForBahakan
Henke;n289891 said:
Kanske inget prioriterat köp till vår spelgrupp, men däremot kanske kul för barnen när de blir lite större. 10 års gräns låter ju aningen harmlöst. Vilka brott skall GW lösa? Har någon stulit Bamses dunderhonung eller von Ankas kassavalv?
Fast vid 10 är du gammal nog för saker som Batman och där mördare gangsters folk. Och föräldrar.

anth

Vetefan
Alga brukar göra familjespel så jag gissar att det mest avancerade brottet blir stulna kronjuveler eller kidnappad prinsessa

chrull

Stockholm Kartell
God45;n289918 said:
Fast vid 10 är du gammal nog för saker som Batman och där mördare gangsters folk. Och föräldrar.