Nekromanti Hârnmaster

Storuggla

Champion
Jepp, Hârnmaster. Grisodlarspelet numero uno (eller är det bara min åsikt tro?).
Jag sitter och klämmer på den första utgåvan och sedan tvåan, den i pärmen. Nu sitter jag och funderar på om man skulle glo lite på tredje utgåvan som finns att beställa från Columbo Games, eller om man ska se lite på det där Harnmaster Gold. Var är skillnaden på Gold och 3? Eller rent av 2 och Gold? Någon som är kunnig?

Storuggla, saltarsonen

Staffan

Myrmidon
Efter att ha googlat runt lite är det enda jag hittat att Robin Crosby, som skapade Harnmaster till att börja med, inte gillade en del grejer Columbia Games hade med i "Harnmaster Core" (som jag har för mig är 2nd ed), och därför gav ut en egen version, Harnmaster Gold. De exakta skillnaderna har jag inte kunnat hitta, förutom att HMG har regler för strid till häst vilket HMC saknar.

Tydligen har Crosby planer på att göra om HMG till expansioner till HMC eller HM3 för att minska just denna förvirring.

vielleicht

Veteran
Jag har tyvärr inga erfarenheter av Gold eller Hârnmaster 3, eftersom jag bara spelat den andra utgåvan. Enligt kunnigt folk jag har talat med är den största skillnaden mellan HMG och HM2 att HMG är mer detaljerat (och onödigt komplicerat, enligt vissa).

Har för mig att det finns en jämförelse mellan de två utgåvornas stridssystem någonstans på Columbia Games hemsida.

-V