Nekromanti Hälig nostalgi musik (tycker ja i alla fall!!)

Jambu

Swordsman
Här finns en massa tema låtar för mängder av TV-serier! (mestadels barnprogram) Min favorit är Teenage Mutant Ninja Turtles. Visste ni att bumbibjörnarna heter nåt så löjligt som "Gummi Bears" på engelska? Jisses...

Gastono

Hero
Wow, inte illa... lägger till på favoriter :gremlaugh:

Jo, jag visste om gummi bears... har haft theme sången på svenska - norska - engelska - franska och polska... Kan låta ganska bra (läs roligt) ibland!

Feuflux

omjonasson.se
Bookmarkar jag med (älska svengelska)

Jo, jag visste om gummi bears... har haft theme sången på svenska - norska - engelska - franska och polska... Kan låta ganska bra (läs roligt) ibland!

Själv har jag svenska, danska, franska, polska, ryska, tyska och en svensk technoversion. :gremsmile:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Visste ni att bumbibjörnarna heter nåt så löjligt som "Gummi Bears" på engelska? Jisses...

Visste ni att "Gummi Bears" översattes till "Bumbibjörnarna" när serien dubbades till svenska? Jisses...

Dewil (tuggade tuggbumbi i dag)

Jambu

Swordsman
Lite ironi i det jag sa... :gremooo: Fast Bumbibjörnarna låter mycket coolare, typ "Vi är Bumbibjörnarna. Ni ska assimileras. Resistance is futile." :gremcool:

Jambu

Swordsman
Fast Red Dwarf är lite underlig i slutet vill jag påstå... Låten alltså, inte serien. Alla åtta serier är underliga, inte bara sista! (men de äger!)

Johan K

Gammal & dryg
Coolt sida !!

Fasen, den där sidan vart ju inte mer än lovligt härlig ju !
Mycket nostalgi var det där ja !! :gremlaugh:

Saxifrage

Hero
Gummibjörnar i USSR

Björnarna översattes faktiskt med "gummibjörnarna" första gången de snurrade i SVT, i Jullovsmorgon. Lät ju inte så lite kinky...

Har ni förresten tänkt på att Bumbibjörnarnas anthem är väldigt likt Sovjethymnen?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Gummibjörnar i USSR

Björnarna översattes faktiskt med "gummibjörnarna" första gången de snurrade i SVT, i Jullovsmorgon. Lät ju inte så lite kinky...

Ja, det var först när serien dubbades till svenska som något ljushuvud kom på att byta ut "gummi" (som i att björnarna studsar) mot "bumbi" (som i att björnarna... bumbar?).

För övrigt så är Gummibjörnslåten inte så lik Sovjethymnen. Båda melodierna är förvisso byggda kring enkla skalor, men den förstnämnda är stigande och sedan något fallande, medan den andra är fallande och sedan något stigande. Däremot är rytmen i versen nästan likadan.

Dewil