Nekromanti Händelser i bergen

Zadrith

Hero
Ska spelleda om en timme och har idétorka. Rollpersonerna ska upp i bergen. Själva huvudstoryn är jag klar med men jag behöver lite roliga sidohändelser. Någon som har något kul förslag? Det är Fantasy lite mitt emellan high och grisodling det är senvår och det är centraleuropeiskt klimat.

Fjodor Pollett

Swordsman
I bergen finns bland annat saker som börjar på R.
Raviner
Rasrisk
Rövare
Rymlingar

Låt se; berg, vårvinter.
Snön drar sig tillbaka och färdvägar (och betesmarker) som tidigare varit stängda börjar bli farbara igen. Herdar ger sig ut på början till årets långa vandring. Resenärer och handelskaravaner börjar röra på sig. Avlägsna byar får åter kontakt med omvärlden. Truppförflyttningar blir möjliga, så grevinnan Pipskägg behöver inte nöja sig med att blänga surt på baron Läderhinks fäste på andra sidan dalen utan kan gå till anfall.

Nykläckta gripkycklingar ger sig ut på vingliga flygturer övervakade av sina föräldrar. Ve den som ens tittar snett på dem!

Oknytt börjar röra på sig, bergets svartalfer har en ny kull dumkaxiga tonåringar som är trötta på att sitta instängda och lyssna på farmor Klimpa-Klampas gaggiga sagor, nu ska här ut och knyckas grisar av de andra klanerna!

Vädret kan vara lynnigt. En plötslig snöstorm (eller bara kraftigt regn för den delen) gör stigarna oframkomliga, så det är bara att vänta på bättre väder, exempelvis i en liten bergsby där mystiska saker försiggår.

olaberg

Hero
Skadad gumma behöver hjälp pga har vrickat foten under bergspromenaden (hämtar örnägg). Spelarna blir anfallna (av örnar eller något annat, inte av tanten). Hur försvara sig själva och tanten? Skita i tanten och dra? Om de lyckas hjälpa tanten: tanten ger dem ett very good magiskt föremål.

Zadrith

Hero
Tack för förslagen, tyvärr hade jag redan börjat spela då men de ska snart upp i bergen igen så de kommer till nytta ändå