Nekromanti Händelser

Ceram

Hero
Då jag som spelledare har deltagit i skapandet av alldeles för många rollpersoneer till eon har det fått den naturliga följden att jag numera har tröttnat på alla tabellerna till rollpersonsskapandet. Jag har redan uppgraderat flera av dem och turen har kommit till händelsetabellen. Men då den kräver massvis av fantasi och inspiration så får jag helt enkelt be om hjälp.

Ni får gärna hosta upp alla resultat ni skulle kunna tänka er vore bra att ha på händelsetabellen och vilka följder de skulle få för rollpersonen. Tack för er tid eller nåt...

Dartagnan

Veteran
Jag gjorde några händelser till olika yrken likt Neotech 2. Dock var världen Khelataar men reglerna EONs. Plocka det du behöver.

/Pierre

sholi

Veteran
va ?? vad koolt jag trodde att jag var den enda som körde eon systemet till khelataar.....kul... har slutat med det dock...men kul ändå...

Hartland

Warrior
inte jag iaf... =/

dartangan kanske borde prova att lägga upp på nytt?

/Hartland - ska sova nu

Magnus L

Hero
jag kan hålla med om att det kan bli trist efter ett tag..gör därför så här:

Forma hela RP:n så som du/din SL vill ha den innan tabellerna..sedan kan man anpassa resulteten efter det..eller anpassa kanske är fel ord..sätta in dom i sitt sammanhang som definitivt inte blir lika dina andra RP om du gör på detta sätt...lycka till

Hartland

Warrior
nu funkar det!

Verkar intresant... Får ta och läsa igenom det sen... men nu...

/Hartland - ska ut med hun

Ceram

Hero
Händelser!

Det var mycket bra grejer där. Om du inte har något emot det kommer min händelestabell innehålla en mängd av dina resultat modifierade eller plagierade.

Ceram

Hero
ny tabell!

Nu är tabellen uppgraderad till hundra resultat och alla från grundboken är kvar även om jag manipulerat ett fåtal av med. Jag tänkte bygga ut tabellen till 120 resultat så fler är välkomna. Förhoppningsvis läggs tabellen upp på jörgens eonsidor senare (om han vill ha den) och blir då betydligt mycket finare designad.