Nekromanti Här kommer det ett äventyr

Dartagnan

Veteran
Bifogar ett nyskrivet äventyr. Äventyret är ett introduktionsäventyr för två utav mina spelare.

Jag skulle gärna vilja ha kommentarer. Framför allt på hurvida det är logiskt. Jag har försökt att vara realistisk. Däremot är jag inte så säker på hurvida min rättsprocess är trovärdig.

Kommentera inte bilderna. Jag vet att de inte är gjorda av mig, men jag avser inte att sälja äventyret :gremsmile:

/Pierre

Xzarjo

Warrior
Där kom det ett äventyr!

Personligen tycker jag att äventyret är riktigt bra skrivet med många händelser och bra inlevelseförmåga. Om du bara utökar det till ca 20-30 sidor alternativt skriver fler borde du kunna sälja dem för en pizza med cola och ett knippe muffins.
Jag skulle i alla fall kunna tänka mej att ge en 70 spänn för tillfredsställensen att spela.... min hjärna dog just..... ....
öööö såva.... reservgeneratorn på... ...att spela ett sådant igenomarbetat äventyr. Billigare och roligare än boibesök.

Nä nu har jag varit för possitiv så nu kommer lite häftstift.

De tvingades att dräpa en vakt för att komma fram, men sedan låg vägen öppen för att tända fyr på godset, med hjälp av trasor, olja och eld.
Olja är dyrare än halm, tror att bovarna hällre skulle använda det halm och hö de hittar i stallen än att kånka runt på olja. Det är nära till hands och finns i mängder.

Rollpersonen lyckas trampa i en vildsvinssuggas rede.
Vildsvin har inga reden då de föder levande ungar som måste kunna springa iväg när vargen kommer. Därrimot räcker det med att komma i närheten och överaska vildsvinet så kommer du få en rejäl språngmars.

Även om de är ett gycklarsällskap såver de nog i vagnarna och inte på dem.

Så efter all min onödiga kritik som för övrigt stinker av avensjukhet då jag själv alldrig kan få röven ur soffan och skriva ner mina egna ideer, kommer jag fram till slutsatsen: BRA! Mycket bra. Tyvärr kan jag inte kommentera rättsprocessen då jag inte har någon personlig erfarenhet av dyligt.

Mvh den vättvilliga vätten.

PS. Har men tillåtelse att använda äventyret för eget bruk? DS.

Dartagnan

Veteran
Re: Där kom det ett äventyr!

Kul att du tyckte det var bra.

Självklart får du använda det eller omarbeta det så att det passar dina syften.

Jag ska rätta till felaktigheterna som nu så här i efterhand känns så självklara att man nästan skäms. :gremblush:

Johan K

Gammal & dryg
Jaadu, det här var ju inte så tråkigt ju... Lika bra som de äventyr som vi har spelat...
Tror absolut att det här kommer att funka som intro-äventyr. Så det är väll bara att testa & se hur det funkar... :gremgrin:

/ Johan K, din dvärg i gryningen...

Tearlach

Warrior
mycket bra

En dom möjliga händelserna var att en av bröderna föll ner i en grop.
Vad händer om den andre brodern inte lyckas med att få upp honom?
om den kvarvarande brodernsöker efter hjälp
så är det kanske dags för ett möte med gyklarna ?

Till efterträdare utses baronens dotter, den nu 19 åriga Sanna Vikernes. Baronens fru finns fortfarande kvar men hon har ingen bestämmanderätt officiellt.
sanna borde som kvinna vara omyndig
ett sätt att komma runt det vore om hon har blivit dubbad till riddare och därmed blivit myndig.

Om brödernas äventyr fortsätter kan det vara intresant att veta om bröderna har fått en fiende i Sanna
och hur pass envetet hon eller hennes mor då är ute efter dom.

Tearlach -som tänker?

Marcus J

Hero
Re: Där kom det ett äventyr!

Jag tycker att äventyret känns sollit och bra genomarbetat.

Däremot så är det, iallafall i princip, så att lagen i Consaber står över kungen och han kan inte påverka rättsbeslut. Men jag tror att en domstol nog skulle döma som du har skrivit ändå