Nekromanti Här kommer två nya yrken....

Ackerfors

Alas, your rapids!
....men fler är att vänta. Jag har skrivit ihop två yrken, nämligen Atlet och Bågskytt. Jag hoppas ni kommer att ha roligt med dessa yrken och att alla SL i vårat avlånga land kommer att godkänna dessa yrken. Fler yrken är på väg........

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>ÐÏࡱáÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿRer@G
ŸOË\Vµ\h1r"ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿðÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿðøˆøˆˆˆˆÿÿðˆˆˆˆˆˆˆˆøˆøˆˆˆˆˆÿÿÿÿÿðÿÿÿÿÿðÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿðÿðÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿðÿ
<p><hr></blockquote><p>Ööö Exakt VAD står här ?
När jag tryckte på länken du hade ivrig att få läsa vad du hade skrivit så var detta vad jag såg skriver du på kod ?

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Va??? Stog det så i dokumentet. Jag gjorde det i publisher men jag får nog göra om det i word. Eller?

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vi provar WordPad

Här kommer det i wordpad så får vi hoppas att det funkar...

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

Greve Apostus

Veteran
Yrkena var bra!!!
Jag har bara en sak att påpeka om yrket bågskytt, det stod om karriären var lyckad fick man en magisk pilbåge det är nog inte en vidare bra ide att lova det. För om du nu skulle ha med det blir det problem för dom folk som är imot magi Jargier till ex plus att primitiva stammar där bågskytte är vanligt knappast kan tillverka magaiska artefakter. Dessutom är det väldigt dyrt med en magisk artefakt, den typen du menar eller liknande demoniskt aggregat skulle kosta flera tusen silver. Plus som du nämde pilar också. Ett tips från mig ta bort det med Magiska saker. Annars var dom bra...

MVH
Greve Apostus.....

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tack för upplysningen. Det var bra att du gillade yrkena och det med bågen ska jag ta bort. Det kanske blir för bra.

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

Ackerfors

Alas, your rapids!
Här kommer två nya yrken till

Nu kommer jag med Cirkusartisten och Missfostret. Missfostret är jag speciellt nöjd med. Han har det inte lätt han. Ladda ner och prova.

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu kommer de

Jag glömde bifoga dokumentet men nu kommer det.

Enjoy!!!

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

hatten

Swashbuckler
Re: Vi provar WordPad

Jag gillade vad du skrev men några tipps..
1 ta bort "Magisk" båge sätt ditt en skicklig gjord båge som har bonus på +2 på grund av att den är extra bra spänd eller nå..
2 Ta exempel på VILKEN typ av yrken som bågskytten kan vara.. möjligen ge han en stridskonst eller nå..
Han kan vara en jägare eller en proffesionel soldat ( skytt ) spanare eller till och med lönnmördare.

Sen angånde Atlet förr så var det ovanligt att man kunde livnära sig på sport även om exempel finns bland annat i gamla grekerna hade profs idrottare.
Så jag kan tänka mig att Cirfalier och Jargier eller till och med Consabrier eller Thalamur kan tänka sig att sponsra idrots män till att boxa springa och tävla på så sätt vinna ära.
SÅ du bör i beskrivningen på Atlet sätta in lite mera bakgrund var man kan livnära sig på detta sätt.
färdigheterna borde vara STY, RÖR, TÅL, Eller: STY; RÖR, VIL..
VIL motsvarar deras envishet att klara sig TÅL deras fysiska uthållighet själv så vet jag inte VILKEN som passar bäst..

I övrigt så vill jag säga att jag är otroligt imponerad av det du har skrivigt och ser framemot nästa insändare..
Ändra snälla ändra och ta bort den magiska bågen så är skytten nästan perfekt.. *ler*

hatten

Swashbuckler
Re: Nix kom inte..

din fil var korrupt och inget program jag hade kände igen det *suck*....

Ackerfors

Alas, your rapids!
Större problem får man leta efter...

Tack för att du gillade yrkena. Det är lite, lite, lite krångligt att lägga med filerna så de funkar...
Jag ska försöka igen.

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

Ackerfors

Alas, your rapids!
Bågen är borta....

... och framgångsslagen är ändrade för Atleten. Nu har jag alltså ändrat lite. Som en patch till vilket dataspel som helst.

Yassilus
--
Ei Saa Peittää

hatten

Swashbuckler
Re: Bågen är borta....

Perfekt *ler* man kan tänka sig ganska många och olika kampanjer som kretsar kring sport..
:)

bågskytten är bra den med fast borde han inte ha fått rätten att använda ETT närstrids vapen ?
Verkliga livets bågskyttar i strid brukade ha ett korsvärd som andra vapen.. ( OM fienden kom så nära att de var tvungen att kasta bågen och slåss för livet.. )
*ler* bara en tanke...

hatten

Swashbuckler
Re: Större problem får man leta efter...

Circus artist kan vara bra underyrken borde då vara gyklare, trubadur, mimare, artist, skådespelare,

Och *hmm* missfoster kan spelas av ett grottrol i bur *skrattar*

Sodivra

Champion
Instämmer!

Bågskytten bör ha ett närstridsvapen.

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!