Nekromanti Här ljugs det :-))

Riddaren

Swashbuckler
Forumet kommer inte upp före 1 december...Hmmm, min almanacka har inte nått december ännu...men jag är glad att det var åt det hållet, att den kom innan :))

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Oliestion

Warrior
Re: Lögn i rollspelandet

Det är kanske något man borde använda sig lite mer av...
Jag har aldrig varit särskilt bra på tjuvkaraktärer, men lögn är något man kan använda hos de flesta karaktärer (utom paladiner och goda präst klasser osv.).
Antingen kan man ju ha den skrytsamme fegisen, som under hela resans gång berättar om alla fantastiska saker han har gjort för länge sedan, och sedan låter man honom fly vid första tillstymmelsen till bråk. Då blir nog de andra RP ganska sura.
Eller så har vi den tyste personen som skäms om sitt förflutna och antingen undviker att svara eller ljuger när folk frågar honom om vem han är. Skapar lätt en mystisk stämmning i gruppen... fast det kan vara svårt att rollspela den personen.
Hmmm, vad mer?

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>

Gardener

Champion
Skrev vi inte "antagligen"?

Anledningen till att forumen kom upp tidigare var att vi passade på att flytta även den andra servern till en ny hemvist varpå vi la även forumen på den servern.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Riddaren

Swashbuckler
"Skrev vi inte "antagligen"?"

Visst, antagligen inte före, eller något sådant...men å andra sidan stod det att ni skulle mejla när forumet var igång till användarna.... Något sådant mejl har inte jag fått, utan jag upptäckte det helt själv.....

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

G

Guest

Guest
Hej!

Ett mail har nu kommit ut till samtliga forumsanvändare, vari det står en massa coola nyheter. Det står även i mailet att båda servrarna är uppe och igång.

Mvh,

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu