lasergreger
Hero
Är detta en väldigt ny del av forumen eller är intresset för d20/D&D så här pass svalt i Sverige? Reagerade bara på ekot av min post
Skräck och DoD kikar jag in på ganska ofta, Eon ibland (har aldrig spelat det). Jag ser inget liknande på DoD eller Eon. Olika versioner av DoD ställs mot varandra ibland och det är väl inget fel i det. Skräckforumet är ju inte avsett för något speciellt system så där är det mer naturligt att diskutera vilka system som är bättre på det ena eller andra sättet.Titta in på Eon-forumet, DoD-forumet eller skräckforumet nån gång.
Nej, så varför stanna där man inte trivs?Jag tror inte heller att martyskap hjälper fenomenet heller.
Precis, det är regelsystemet som angrips. Det är bara det att om jag söker mig till ett d20-forum så är det för att diskutera d20-saker med andra som gillar d20. Det är inte svårt att försvara systemet. Men det är enformigt och tar tid och kraft från betydligt roligare saker.Däremot tror jag att det hjälper att titta på vad som faktiskt angrips: inte din preferens, utan regelsystemet. Så fort du inser att du på sin höjd behöver försvara systemet (och egentligen inte ens det: det räcker förmodligen med att inte explodera i uttryck som "jävla troll!" så fort någon ifrågasätter AC), inte din preferens vad gäller regelsystem, så blir det mycket enklare.
Aha! Ja det förklarar ju en hel delStandardinställningen är att bara visa trådar som har varit aktiva senaste veckan.