Nekromanti hästars BF

G

Guest

Guest
Jag har en stor och stark stridshäst med BF 97 kg samt en kraftig baron med en stor mage som väger 105 kg
därför blir hästen överbelastad så fort min RP sätter sig på den vilket gör att hästens FÖR halveras så en sanbb människa/alv/monster kan spurta ikap den med baronen på!!!!!!!!!!!!????????????

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Banta :gremwink:.

Allvarligt, en vanlig ridhäst har en BF på runt 60 har jag för mig, så om du inte är 14 år gammal eller väldigt spinkig så kommer hästen få förflyttning halverad och +1 utmattning för allt den gör.

Och så har man ridhästar (inte stridshästar) till att rida långa sträckor. (jag vet inte varför, men jag har för mig att nån sa det nångång)

Ett smart alternativ, när du ändå har en så stark häst, är att ta all utrustning och lägga det på en packhäst. Då färdas båda hästarna lika snabbt.

Det finns förresten i Eon-FAQn.

Tavili

Veteran
Man rider mycket riktigt på en ridhäst för att hålla stridshästen fräsch inför den stundande striden.

Carl Johan Ström

Swordsman
FÖR gäller inte vid längre ritt

Observera att FÖR inte används vid längre ritt. För detta finns speciella regler...

Vill man kunna använda sin häst i strid så bör man skaffa en tillräckligt stark (stor) häst.

MVH
CJS

Mouja

Hero
Själv så har jag höjt deras BF en aning... för jag tyckte att en häst skulle kunna bära en fullvuxen man utan att behöva få hjärtattack av utmattning...... så mina hästar är kobolder allihopa :gremtongue:

Cohen

Swordsman
En ryttare räknas väl som kläder på en RP... Vikten halveras...

Rättning: Du har fel :gremgrin: