Bifur
Veteran
En fundering jag haft ett tag är hur Häxhammaren är ”tänkt” att sluta. Inte så mycket för RP:na som för de andra fraktionerna. När spelet väl når sista delen är ju utgångspunkten att ingen fraktion samlat ihop alla ledtrådar (om inte RP:nas agerande ändrat detta). Givet att RP:na själva har all infon och inte delar den är det sannolikt att de kommer vara de enda som faktiskt följer Elmendras fortspår in i Karvosti. Det jag nu funderar över är om det finns implicita antaganden att alla fraktioner kommer fortsätta jakten i Yndaros, även om RP:na aktivt försökt se till att så inte är fallet? Om så, kanske det är läge att lägga in hintar om att andra vandrat samma väg som RPna redan nu? Eller kommer att göra det?
Hur tänker övriga? Vad säger konstruktörerna?
Edit: Vad jag är ute efter är att hitta fallgropar där spelarna känner att deras agerande inte spelar roll. Typ om en grupp de manövrerar bort visar sig vara ledande i den fortsatta jakten på Elmendra i nästa del utan att det klargörs hur de kunnat få reda på samma sak som RP:na
Hur tänker övriga? Vad säger konstruktörerna?
Edit: Vad jag är ute efter är att hitta fallgropar där spelarna känner att deras agerande inte spelar roll. Typ om en grupp de manövrerar bort visar sig vara ledande i den fortsatta jakten på Elmendra i nästa del utan att det klargörs hur de kunnat få reda på samma sak som RP:na