Nekromanti Häxmästare pakter

God45

#PrayersForBahakan
Så D&D 5ed Warlocken har slutit ett avtal med en mäktig varelse för magisk makt. Man kan spela detta som att de har sålt sin själ eller något liknande och att betalningen kommer komma och man kan köra det som att det finns en koppling där som är pågående. Men jag har ett problem med typen som redan innan level 1 gjort någon sorts tjänst för att få magi, typen som redan betalat. Alla exempel jag har sett online har varit för mesiga! De har gjort något litet eller gjort något där de inte kunde förstå konsekvenserna eller what ever. Men de känns fel. Det är inte värt magi! Så jag vill ha en lista på saker som någon har gjort för att få magiska krafter från Satan/Cthulhu/Fedrottningen. Har ni förslag? Här är de jag kommit på:

1. Mördat sina barn.
2. Släppt in en fientlig arme i sin hemstad.
3. Legat med en Satan/Old one och fött honom en anti-krist.
4. Lurat 13 människor som litar på en att sälja sina själar.

Cybot

Mest spelbar
Jag känner att du tänker fel. Priset för en warlock är inte alltid ont. Det är inte alltid något som redan har betalats. Som en warlock är du en tjänare åt en nyckfull, varelse med omänskligt moral, hjärta och ambitioner. Den är inte omoralisk (om det inte är en fiend), den är amoralisk.

Du har gjort en pakt med Asmodeus? Priset kommer aldrig först. Priset kommer SEN. När du har gått alldeles för långt för att kunna backa, någonsin. Det kommer att bli ett högt pris. Inte något så löjligt som 13 själar från nyfödda barn köpta ifrån deras desperata föräldrar eller något sådant skit, för den typen av pakter är för smådjävular. Asmodeus har sitt sikte ställt mycket högre. Att du öppnar portarna till en belägrad stad så att 300 år senare kollapsar Östra imperiet och faller i den Mörke Herrens händer. Att du ser till att Gulddraken Nexhunatras förlorar maktkampen mellan honom och den svarta draken Drigelhauf. Att nekromantikern Matteus Kemp dör för att han har brytit sitt avtal med Asmodeus.

Pakt med Cthulhu? Cthulhu kommer att begära vidriga, omänskliga, oförståeliga, omoraliska men kanske inte onda handlingar (tja, inte alltid onda handlingar). För Cthulhu är oförståelig, omänsklig och bortom allt gott och ont. Att du äter hjärnorna från fyra grisar uppfödda på människokött. Att du offrar tre skedar doppade i ditt eget blod vid midnatt under en fullmåne. Att du föder upp kattunge tills du överger den när katten är två år gammal på Newports gator.

Pakt med vinterdrottningen? Allt ifrån att vara hennes springpojke när hon dealar med mortals till att kidnappa 7 barder så att de kan dyrka hennes skönhet på vårdagjämningen till att offra tre ynglingar och göra en gryta på deras blod så att den kan serveras på Hexennacht när fefolket stiger ner till den kala kullen för att festa med dryader, satyrer och andra av fedrottningens undersåtar i denna världen.
Eller att stiga upp i gryningen vid årets första fullmåne, bege dig in i Mörkermården för att plocka en blomma som bara blommar just då och offra den på hennes altare vid midnatt.

2097

deleta mitt konto tack
I Glitchworld fick dom välja mellan ett högt pris + ett enkelt uppdrag, eller tvärt om, dvs ett enkelt pris + ett svårt uppdrag. Vår lock valde det första. Jag gav honom priset att han aldrig mer kunde känna lycka. Och sen uppdraget att gå ut i skogen och glitcha fyra träd.

2097

deleta mitt konto tack
Tack för hjälpen Cybot. Vi har en Titatian-paktande feylock i vår kampanj just nu och jag behöver hitta något extremt. Något så totalt extremt.

Cybot

Mest spelbar
2097;n329988 said:
I Glitchworld fick dom välja mellan ett högt pris + ett enkelt uppdrag, eller tvärt om, dvs ett enkelt pris + ett svårt uppdrag. Vår lock valde det första. Jag gav honom priset att han aldrig mer kunde känna lycka. Och sen uppdraget att gå ut i skogen och glitcha fyra träd.
Att aldrig mer kunna känna lycka är ett så bra pris för en feylock.

God45

#PrayersForBahakan
2097;n329990 said:
Tack för hjälpen Cybot. Vi har en Titatian-paktande feylock i vår kampanj just nu och jag behöver hitta något extremt. Något så totalt extremt.
Jag älskade också extremiteten i den :D Cybot, you rocks!

God45

#PrayersForBahakan
Cybot;n329992 said:
Att aldrig mer kunna känna lycka är ett så bra pris för en feylock.
Jag har gått full Drakengaard med feylocks (men vägrar spela något annat än en djävulslock själv. HAIL SATAN!!!) så man ger upp en del av kroppen och vad det är kopplat till. Så ger man upp sin livmoder kan man inte få barn men kan inte heller känna någon sympati med barn (och kanske börjar man äta dem). Ger man upp sin tunga kan man inte tala men kan inte heller få någon att förstå en. Ger man upp sitt hjärta blir man odöd men kan inte heller älska någon.

Cybot

Mest spelbar
God45;n329997 said:
Jag har gått full Drakengaard med feylocks (men vägrar spela något annat än en djävulslock själv. HAIL SATAN!!!) så man ger upp en del av kroppen och vad det är kopplat till. Så ger man upp sin livmoder kan man inte få barn men kan inte heller känna någon sympati med barn (och kanske börjar man äta dem). Ger man upp sin tunga kan man inte tala men kan inte heller få någon att förstå en. Ger man upp sitt hjärta blir man odöd men kan inte heller älska någon.
Och om man ger upp sin vänstra (alternativt högra) hand? Tell me!

God45

#PrayersForBahakan
Cybot;n330001 said:
Och om man ger upp sin vänstra (alternativt högra) hand? Tell me!
Jag hade gjort grejen där om man ger upp sin högra hand så kan man inte sluta avtal. Man kam inte deala ärligt med någon eller ge sitt oed genom handslag. Du kan inte köpa något i en affär, du kan inte gifta dig (ge din hand till någon) och du kan inte lova något.

Ger du upp din vänstra (sinister) hand så ger du upp backstabbing och att använda fula medel. Du kan helt enkelt inte göra det.

God45

#PrayersForBahakan
2097;n329988 said:
Kan man inte känna lycka så är det dags att gå full super hedonist! Nej, du kan inte njuta av något men det gör att du bara känner det obekväma med saker. Så du ligger bara på de mjukaste sängarna för annara känner du bara hur hårda de är, har de finaste kläderna för annars ser du bara hur fula de är, är med den vackraste och mest fantastiska partnern för annars känner du bara ensamhet och så vidare...

2097

deleta mitt konto tack
God45;n330007 said:
Kan man inte känna lycka så är det dags att gå full super hedonist! Nej, du kan inte njuta av något men det gör att du bara känner det obekväma med saker. Så du ligger bara på de mjukaste sängarna för annara känner du bara hur hårda de är, har de finaste kläderna för annars ser du bara hur fula de är, är med den vackraste och mest fantastiska partnern för annars känner du bara ensamhet och så vidare...
Ja! Det var precis det som hände! Han hade tagit noble backgrounden och det blev värsta kung Midas storyn. Hans liv bara förföll. Dom andra RP var avskum och drägg så det blev en resa ner i avgrunden för honom

God45

#PrayersForBahakan
2097;n330014 said:
Ja! Det var precis det som hände! Han hade tagit noble backgrounden och det blev värsta kung Midas storyn. Hans liv bara förföll. Dom andra RP var avskum och drägg så det blev en resa ner i avgrunden för honom
:D

Fan vad awesome!