Jag har precis gett mig på att spelleda megadungen ASE vilket har gjort att jag funderat lite på det här med att spelarna kommer att gå in och ut ur grottan. Det är ju ganska troligt att det händer nått i den medan de är borta, tex att den fraktionen som de har hjälpt på traven ökar sitt inflytande, att en våning börjar översvämmas, att en familj troll flyttar in eller lite vad som helst.
Efter som en dungeon är väldigt tydligt presenterad (i rum fem finns en låda med skruv och två flygande elektriska ålar tex) kan jag till en början måste lita på rumsbeskrivningarna ganska mycket, men allt efter som kommer infon bli mindre och mindre korrekt.
Det kommer eventuell vara så att vi kör denna kampanj med ganska långa pauser, så ajg måste på nått sett se till att det känns lite rimligt för spelgruppen.
Hur gör ni för att hålla ordning på sånt här?
Är det rimligt att jag skriver en egen key för varje våning?
Använder en hemsida eller en app av nått slag?
Mest bara hittar på allt efter som?
Följer nån slags tabell Gary Gygax en gång nämnde i ett brev, som han avlägsna släkting nu från minnet har återskapat och lagt upp nånstans på TOR-nätverket?
etc.
Efter som en dungeon är väldigt tydligt presenterad (i rum fem finns en låda med skruv och två flygande elektriska ålar tex) kan jag till en början måste lita på rumsbeskrivningarna ganska mycket, men allt efter som kommer infon bli mindre och mindre korrekt.
Det kommer eventuell vara så att vi kör denna kampanj med ganska långa pauser, så ajg måste på nått sett se till att det känns lite rimligt för spelgruppen.
Hur gör ni för att hålla ordning på sånt här?
Är det rimligt att jag skriver en egen key för varje våning?
Använder en hemsida eller en app av nått slag?
Mest bara hittar på allt efter som?
Följer nån slags tabell Gary Gygax en gång nämnde i ett brev, som han avlägsna släkting nu från minnet har återskapat och lagt upp nånstans på TOR-nätverket?
etc.