Vi körde Caverns of Thracia när vi startade upp rollspel efter 15 år i träda. Jag ville köra en riktig old-school megadungeon och fastande för CoT efter en del Google-Fu. Jag tror att vi höll på i lite över ett år, med en spelsession i månaden i snitt, och vi körde med Rules Cyclopedia i spelvärlden Mystara. Väldigt bra äventyr, som håller än idag, även om vi alla var ganska trötta på konceptet efter 16 sessions. På sin tid var CoT säkert state of the art, men nu känns hela konceptet en aning bedagat enligt mig. Jag tror att man som spelare idag förväntar sig mer än man gjorde då. Så, tyvärr, jag får till största delen hålla med Zak S. Nu gör jag egna äventyr, men jag snor massor av idéer och koncept från publicerade moduler. Gillar en mörkare variant av D&D - mina favoritsettings är Ravenloft och Planescape. Min setting är ännu mörkare...
OBS! Om ni ska spela - kör originalet från Judges Guild, inte 3E remaken! Och kolla in Dark Tower från samma författare och förlag.