Ok, när man marscherar så går man 2km/h(har jag för mig att det stog så i regelboken). Men om man är en molnryttare. Hur fort färdas man i luften då i km/h?
Detr står lite om Dumdraken i modulen Alver, men som vanligt måste man köpa en slutsåld modul för att få reda på någon som helst information som t.ex. STY, RÖR, FÖR...
"Detr står lite om Dumdraken i modulen Alver, men som vanligt måste man köpa en slutsåld modul för att få reda på någon som helst information som t.ex. STY, RÖR, FÖR... "
Näpp. Värden för heavé står nämligen inte i Alver, utan här.
Jo, men tänk på att du antagligen behöver pauser och inte kan "glida" lika intensivt hela tiden. Så för enkelhetens skull hade jag sagt "ungefär dubbelt så långt som vanlig ritt, per dag". Och så orkar säkert inte draken bära lika mycket som en häst heller, det är säkert jobbigare att flyga än att trava.
"Det står på neogames hemsida att de kan flyga längre och snabbare och ta mer last för att de använder vingarna som ett slags segel"
...i förhållande till vad de borde kunna ta givet deras vingyta och muskulatur. Inte i förhållande till en häst.
Se det så här: för att flyga räcker det inte med att bara segla. Du behöver en vingyta också. Det gör att du måste hålla armarna utsträckta, och vingmusklerna ska hålla uppe din kroppsvikt. Sträck ut armarna rakt ut och se hur mycket längre du orkar hålla dem så i förhållande till hur länge du kan stå upp. Häng på en vikt på 40 kg i varje arm och gör om övningen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.