Nekromanti Högalvers "sterilitet"?

Ceetan

Warrior
i alver står det att " det inte längre föd några högalver". Jag har hört ryktas om att en faöklaring skall ha publicerats i någon sinkadus....stämmer detta och i så fall, hur löd förklaringen

Troberg

Sinister eater
ok....tack för det,,,då vet jag att jag kan fippla själv med det
Det hade du väl kunnat i alla fall? Bara för att något funnits i en Sinkadus är det inte hugget i sten.

Rickard

Urverk speldesign
"Det hade du väl kunnat i alla fall? Bara för att något funnits i en Sinkadus är det inte hugget i sten."
Det är trevligare att ha något att utgå från när man skriver sina egna saker till ett rollspel.. Dels för att variera sin egen fantasi men även för att andra ska kunna lättare ta till sig sina tankar, då det är baserat på något de läst tidigare.. Personligen tycker jag det är bäst med en blandning.. Antingen en egen idé som man formar efter vad andra tycker eller andras idéer som man formar efter egen inspiration..

Det är i alla fall något jag brukar göra.. Men visst håller jag i viss mån med dig.. Jag tänkte precis samma sak som du skrev när jag läste Ceetans inlägg..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ska läsa igenom artikeln om vättar i Sinkadus #15, där för övrigt den enda alvartikeln i Sinkadus finns (från vad han själv kommer ihåg i alla fall)

Ceetan

Warrior
Visst kan man det.....obehidrat dessutom.....förutsatt att man inte har en irriterande spelar som hävdar att det finns och ghåller på det

Ceetan

Warrior
jo......no var det ju mest fråga om att verifiera ett påstående....polaren i fråga har hållit hår på "sin of´ciella förklaring....som han först hävdade stod i "Alver" (som jag lusläst) och sen i "sinkadus"

Ceetan

Warrior
den regle har jag läst så många gånger....men den hjälper inte på fabian.....den funkar sämre på de spelare som själva har spellett........tilläggas bör att jag och fabian har helt olika åsikter om hur vi vill spela dod......så olika att vi tillslut slutade spela med varrann.....

Dimfrost

Special Circumstances
I och för sig känns det inte så viktigt att bry sig om vad som är officiellt och vad som inte är det, när spelet i fråga är dött sedan 10 år tillbaka (att tiden har gått så fort!).

/Dimfrost, gammal

Leguwai

Veteran
Anledningen till att högalverna inte längre "producerar" barn beror nog mer på brist av intresse än av impotens enligt mig iallafall... de är ju trots allt instängda i sina vita torn och ägnar väl mest dagarna till forskning... eller??

Ceetan

Warrior
Jo....eller så är det som leguwai skriver nedan...så har jag nog tänkt.....min polar i fråga bablade en massa mumbo jumbo om någon livssten som alla alvsläkten hade och att högalvernas pajat. detta hävdad han att han hittat i en Sinkadus. Jag udrar mest för att jag håller på att skriva en story om en högalv.

Ceetan

Warrior
Jo.....så tyckte jag med.......

...min polar i fråga bablade en massa mumbo jumbo om någon livssten som alla alvsläkten hade och att högalvernas pajat. detta hävdade han att han hittat i en Sinkadus. Jag udrar mest för att jag håller på att skriva en story om en högalv.

Undra hur en hemlös bevarare förhåller sig till saken....hmmm...

Grog

Swordsman
den regle har jag läst så många gånger....men den hjälper inte på fabian.....den funkar sämre på de spelare som själva har spellett........tilläggas bör att jag och fabian har helt olika åsikter om hur vi vill spela dod......så olika att vi tillslut slutade spela med varrann.....
av den anledningen brukar vi spela i olika världar och med olika rollpersoner även om det är samma spel beroende pâ vem som spelleder. det blir tydligare sâ och man kan specialdesigna sina alvers efter eget tycke utan att nân annan ska lägga sig i. (hmm, ja, fast de ska ju fortfarande tycka det är kul!)

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Regel nummer 1: Spelleadren har alltid rätt"
"Regel nummer 2: Om Spelledaren har fel, se regel 1"

Jag kan känna hur nackhåren reser sig när jag läser dylikt trams. Även om stämningsdödande diskussioner inte bör föras under själva spelmötet så rymmer spelledarpositionen makt och auktoritet så det räcker, utan att man behöver ta till uråldriga fjanterier som borde varit utdöda för länge sedan. :gremmad:

Kiridon

Veteran
håller helt med. Att älta gammalt trams i ansiktet på en redan tjabbig spelar har nog alldrig hjälpt någon...

Hota med stryk brukar funka bättre...
:gremlaugh:

Jarre

Swordsman
Om man skulle se det hela ur ett lite mer biologiskt och evolutionärt synsätt, så är det egentligen inte så konstigt. Att för en art fortplanta sig är en nödvändighet för att den ska leva vidare. Åtminstone för allt liv vi känner till här på jorden. En (åldersmässigt) odödlig art, vilken inte är utsatt för någon större fara att utplånas, behöver egentligen inte skaffa avkomma. Sedan är högalverna ett av Altors mest avancerade folkslag, intelligenta och magiskt mäktiga - de skulle heller inte av denna anledning behöva mer utvecklade efterträdare.

Kanske...