Nekromanti Högvis med frågor

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Har skummat igenom tidigare poster men inte hittat något.

Ser geminis dvärgar i mörker som fantasydvärgar brukar?
Själv så lät jag inte mina dvärgar se i mörker.

Finns det någon begränsning på hur många besvärjelser en formelsamling kan innehålla? Hur gör man för att studera en nyhittad formelsamling? Kan man skapa en egen formelsamling?

Finns det någon bra världskarta över Geminivärlden? Jag köpte mitt ex begagnat, och i det fanns det inte någon sådan karta, vilket är tokdrygt när alla provinser dessutom är i olika skala, så man inte bara kan klippa och klistra provinskartorna från boken.

Finns det järnvägar/ett fullt utvecklat system med teleportörer? Undrar eftersom stort sett alla städer ligger mitt inne i stora landområden och därför inte kan dra nytta av floder/hav som försörjningsleder.

Ser alla alver utom drottningen ut som pojkar, eller finns det både pojk och flick-alver? Jag hade inte tänkt på saken när en spelare ville spela en Malachdrimtös, men tyckte att det var rimligt och tillät det.

Är kyrkan helt fördriven ur de furstestyrda provinserna? Själv såg jag upproret som en politisk historia, så adelsmännen sparkade ut den kyrkliga administrationen, men lät enskilda präster stanna om de ville, ingen orsak att göra bönderna mer upprörda än nödvändligt.

DAKRilla

Hero
Högvis med svar

Ser geminis dvärgar i mörker som fantasydvärgar brukar?

Nej.

Finns det någon begränsning på hur många besvärjelser en formelsamling kan innehålla?

Nej.

Hur gör man för att studera en nyhittad formelsamling?

Läser den.

Kan man skapa en egen formelsamling?

Ja.

Finns det någon bra världskarta över Geminivärlden?

Ja.

Finns det järnvägar/ett fullt utvecklat system med teleportörer?

Nej.

Ser alla alver utom drottningen ut som pojkar, eller finns det både pojk och flick-alver?

Ja.

Är kyrkan helt fördriven ur de furstestyrda provinserna?

Typ.

Hoppas detta svarar på dina frågor.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Högvis med svar

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Ser alla alver utom drottningen ut som pojkar, eller finns det både pojk och flick-alver?

Ja.

<hr></blockquote>

Förlåt om jag är petig, men är "ja" svaret på att det finns pojk- och flickalver eller att alla ser ut som pojkar? (Det kan vara jag som är trög också...)

DAKRilla

Hero

Han frågar om om alla alver ser ut som pojkar [color:red]ELLER</font color=red> om det finns både pojk- och flickalver. Svaret kan inte bli något annat än "Ja", för ett av alternativen är rätt. Så, det är faktiskt jag som är petig. Wuahahaha!

Ett mer utförligt svar är väl:

Ja, det finns enbart manliga alver, förutom drottningen förståss.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Hehe! En helgardering, jaha! Det [lite-mer-utförliga] svaret kunde till och med jag förstå... /images/icons/laugh.gif

DAKRilla

Hero

Grattis!

Nej, men det är inte det enklaste att förstå det där första svaret (om man inte stött på det tidigare på något sätt) då det inte förekommer i vanligt språkbruk (inte i svenska iaf). Men på andra håll förekommer liknande logiska samband, som i programmering t.ex.

chrull

Stockholm Kartell

dryga svar 'r us.

Har du inget vettigt att säga så är det faktiskt trevligast att inte säga det i sådana här fall.

chrull