Gällande Kim Nolemo håller jag med om Basenanjis analys. Det är jobbigt att komma in som ny lite sent i spel och vi har blarrat i flera sidor. Jag fattar att man blir lite överväldigad. Men... Genesis har bjudit in Kim till spel, rimligtvis har Genesis också berättat något om varulvsspelskulturen på WRNU. Och Kim har, som påpekat, sagt sig ha erfarenhet av maffia/varulv. Vi lär ju inte ha chockat ihjäl honom med våra textväggar. Och som Basse säger: hur troligt är det att Kim bara ger upp och lägger ner i det här läget när det är hans polare som arrar? Så visst finns det fog för att misstänka Kim för ulvigt lågflygeri.
För min del tycker jag dock att Björn den Gode ÄR en hetare kandidat. Utöver de saker jag skrivit om honom tidigare vill jag tillägga att det här interpersonella spelandet han kört med den här rundan - han har varit sur och lite elak, ångrar det och pratar om bleed i varulvsspel o.s.v. - gillar jag inte. En gång i forntiden (Star Wars-varulvsspelet) hamnade ulv-BDG i clinch med Han/RIchard (tror jag det var) och det blev dålig stämning. BDG skrev ett långt inlägg om hur han var ledsen (både för hur han själv betett sig och för vad Han hade skrivit) och hade funderat på att hoppa av. Det var bara bullshit förstås och efter spelet sa BDG något i stil med "Allt i spelet är spelet. LOL". Brilljant och lite elakt (ulvarna vann för övrigt). Att dra in det som är utanför spelet i spelet är, i varje fall när BDG gör det, ett tydligt ulv-move i mina ögon.
Du menar som att plötsligt dra in ett 12 år! gammalt varulvsspel som argument till varför någon är ulv? Det måste väl också anses vara utanför spelet i så fall?
Sen var jag tvungen att gå tillbaka och kolla, för jag hade en känsla av att du hade rätt, att jag nog kan ha sett det på det sättet på den tiden, jag var betydligt mer hard core när det gäller spel i allmänhet förr. Men jag tycker inte att den beskrivning du hittar stämmer riktigt med vad jag skrev efter det spelet, inte i inlägget jag hittade iaf:
BDG said:
Slutligen, stort tack till alla och jag ber om ursäkt ifall jag gjort någon upprörd, vi kanske inte var helt överens om vilket socialt kontrakt vi spelade med men det känns ändå som att vi lyckades hålla det på en bra nivå.
Sen tror jag det hjälpte att Han inte verkar ha haft några kvarhängande känslor efter partiet också, för jag vill i vart fall hoppas att jag redan då inte ville göra folk arga/ledsna på riktigt.
Om vi ändå ska argumentera om det partiet där jag var ulv och vann, så är det så här jag spelar när jag är ulv:
BDG said:
Min taktik gick ut på att hela tiden säga precis så lite som jag kom undan med, vilket funkade rätt bra,
Eller så var det 12 år sen och kanske inte så relevant i dagens parti, för om jag ska vara ärlig så var det nog länge sen jag skrev lite varken som bybo eller ulv
I övrigt tycker jag ditt inlägg här känns som att du börjar brasklappa dig lite, det är förstås bekvämt som ulv att ligga kvar med samma röst hela dagen, men om du skulle få ut mig och det visar sig att jag är grön så är det förstås bra att ha pratat om hur du såg andra som ulviga också.