Jag blir däremot mer nervös över om jag själv ligger rätt, för Kim och Empiricus kan uppenbarligen inte vara ulvar tillsammans när det kommer en dubbelröst så här sent.
Kim kunde ha vänt tåget från Empiricus (4) till Halo (3), ja, men det känns väl lite ballsy att flippa röstläget till en vad vi gissar bybo för att rädda ulv-Empi, när tågen är så stora som de är.
Visst, Empi själv lär ju kunna rösta Halo med motivation att rädda sig själv men jag hade inte vågat gå på Halo om jag varit ulvKim och sett ulvEmpi på väg ut.
Det är ju fortfarande alldeles för utspritt för att det ska kännas helt bra, som någon vis man sa, om ni är bybo så är det viktigt att er röst spelar roll, att lojt ligga kvar med en ensam röst (Kim, Hellzon, Empiricus) är inte alls bra bybospel, då gäller det att antingen argumentera mer för varför rösten borde hamna där så det blir seriöst, eller byta.
Ja Korpa har ju skärpt sig och lagt sin röst på Empi, och om Empi inte dör inatt så har vi en liten pool att fiska ulvar i (Empi plus de som kan ha gjort att Empi överlevde). Så rosa eller inte så ska hon väl få leva.
Alternativ som faktiskt har röster nu: Empi, Halo, Larsson. Halo går bort i R1. Empi har jag hållit för grön men det har ju kommit vettiga argument mot han. Larssontåget är ju ett alternativ, kanske lockar det en ulv men jag vet inte om jag vill uppmuntra till det så här sent.
Röst: Empiricus