Nekromanti hade möte idag...

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...med killen som skriver på kampanjen till vårt nya spel... och jäklar vad bra det kommer bli! Han bara bubblar av enormt bra, nya och originella idéer.. mer om det längre fram. :gremlaugh:

Med lite tur, klart till jul!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Finns det någon channs att du/ni kan släppa lite, lite på vad som komma skall ?
För man blir ju inte annat än välldans nyfiken här !
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...ska göra det, om ett litet tag... men tänk Elric, Thieves World och lite Gormenghast... och en nypa "D&D-spelighet", fast ett helt annorlunda system.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,596
Location
En mälarö
Då det nya spelet uppenbarligen inte är Steam 1888; hur blir det då med det?

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är Johans (Pixie här på forumet) baby,han är huvudförfattare på det, så det blir klart när han hinner fokusera på det... men han ganska mycket annat just nu han måste fokusera på (utan för rollspels-skrivandet då).

Men det är inte nedlagt, han måste ha tid att skriva bara.

Kände du dig sugen att bidra?

/T
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,596
Location
En mälarö
Kände du dig sugen att bidra?
Förra gången jag öppnade truten på detta forumet så fick jag bara en massa jobb så jag håller mig passiv. :gremwink:

/Anders
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Just det, min "baby" som tyvärr ligger på is för jag har ingen möjlighet att lägga ner tid på detta nu. En vacker dag kommer det nog att ta fart igen, kanske under namnet "Ångkraft" istället för "Steam 1888" som hela tiden varit ett arbets- och projektnamn. Arbetet med spelet är väldigt långt framskridet, så det vore en skam att inte få ut det till er alla. Manuset är i stort sett klart, det saknas layout, illustrationer och ett längre äventyr. Men mer om det en annan dag i en annan tråd.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Det nya spelet

Är det som gått under namnet Fjärran Dalar tidigare?

Eller är det något helt annat?

/ Andy, som alltid är lika nyfiken och försöker sätta ihop ett å ett
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Det nya spelet

Fjärran dalar, som det sett ut tidigare, är skrotat, eftersom flera andra spelföretag (minst två till) håller på med rena nybörjar-fantasy-spel enligt mina uppgifter. Så det kändes onödigt med ett tredje.

Däremot kommer jag kunna återvinna en hel del från FD (speciellt från regelsystemet), och även vissa tankar från kampanjen...

Men KÄNSLAN och upplägget blir helt annorlunda. Och målgruppen. FD var inriktat på yngre nybörjare, det nya blir för äldre, erfarnare spelare och "barnförbjudet". Typ samma ålder och erfarenhetsnivå som de som köper Noir, kanske (inga övriga egentliga likheter dock... mer än att det finns en "stygg stad"...)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Det nya spelet

"mer än att det finns en "stygg stad" "

Lankhmar, typ? Eller nån annan förebild?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Det nya spelet

Var evigheter sedan jag läste Lankhmar-böckerna.... och de är inte direkt förebilden till det här, men lita samma anda, visst... och Sanctuary som Organ nämnde...
 
Top