Nekromanti Haga eller Ladycon inställt?! (ändrar pgr av tryck

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
med stor trolighet kommer inte Haga bli något. Av två skäl. Det verkar vara en mycket liten grupp som är intresserade och jag kommer troligen ha annat att göra detta datum...

Om folk däremot verkligen önskar ett konvent så är det öppet för diskussion. Eventuellt bollas arrangemanget över till annan arrangör...

Muggas

Hero
Synd...

Jag missade chansen att träffa forumiter när jag inte kunde komma på lincon (jäkla skola och pengabrist kom ivägen). Hade gärna försökt närvara om det blivit ngt av träffen. Synd att så många forumiter bor så långt ifrån varandra. Jaja, får se om jag kan komma på maskyass forumsöl när de firar sina respektive födelsedagar istället.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Synd...

Alltså. Hur ska jag ställa mig till det här då? Jag var på vippen att anmäla mitt intresse själv, men nu säger det att det inte/kanske/ibland blir någonting av det hela.

Jag tror att det kan bli jättekul, men vill du få med fler så tror jag det finns andra mer effektiva tillvägagångssätt. En tråd mer än en månad innan tillställningen räcker inte, många vet inte vad de ska göra då, om de hinner få förhinder, eller är helt enkelt inkapabla att planera så långt framåt (se på mig). Det finns nog ett större intresse än du tror, och med lite övertygande så kan du väcka detta. Starta en ny tråd där du presenterar upplägget, vad man kan göra, vad man bör ta med sig osv - sälj ett koncept, alla har nog inte riktigt hajjat vad LadyCon går ut på. Sen så finns det möjligheten, som Magnus Seter använde sig av inför Historiska, att maila de forumiter som finns i stockholmsområdet, min erfarenhet är att folk har mycket svårare att inte ta hänsyn till ett mail riktat till dem, än ett inlägg på ett officiellt forum.

Till syvende och sist får du bestämma dig; är LadyCon något du vill satsa på eller inte?

Eva Florén

Swashbuckler
Självmord och andra tråkigheter

Jag ber om ursäkt om detta har förvirrat alla. Saken är den att igår kraschade jag. Inte datorn, jag. Jag har haft en mycket jobbig tid de sista månaderna med mycket ångest och självmordstankar. Det är inte något jag vill ska drabba någon annan, men igår gjorde det dessvärre det.

Under gårdagen bestämde sig min hjärna för att allt som är roligt måste tyvärr offras till förmån för självmord. Detta är och jag upprepar det, detta är fullkomligt allvarligt och så nära en psykos som jag någonsin varit fullt ut. Idag kan jag lyckligtvis resonera mer som en människa (normal?), och vet därigenom att jag gjorde oerhörd skada både för min önskan att genomföra Ladycon/Hagacon och mitt eget självförtroende.

Summasumarum är att jag nu återhämtar mig för att kunna leva normalt igen. Jag ser dock gärna att jag lyckas genomföra LadyCon/HagaCon, men det ter sig i mina ögon svårt att göra det.
- Vem skulle lita på att det verkligen genomförs?
- Vem vill komma när den som arrangerar är mer eller mindre spritt språngande?

Detta skriver jag för att få en viss respons. Vill folk komma så vill jag väldigt gärna genomföra det. Det skulle personligen innebära en stor självförtroendebost (vilket jag behöver) och dessutom tror jag det skulle vara oerhört kul att träffas, inte bara Stockholmselit, utan även folk från lite längre håll.

Nu vet jag inte om det som sagt är genomförbart, det är ju som sagt ingen större mening om ingen kommer...

Olle Linge

Snigel
Re: Självmord och andra tråkigheter

Jag kan inte säga mer än att det är trevligt att du mår lite bättre nu. Heja LSW! Angående Haga är det ju lite bökigare för oss som inte bor i sthlm, men jag håller med Bearnie om att totalt omöjligt att säga något förens ganska nära inpå det tilltänkta datumet. Det är inte omöjligt att jag dyker upp om det blir något :gremlaugh:

Bunny

Crazy like a fool

Det är ytterst tråkigt att höra att du har det tungt just nu. Jag vet inte om jag har så mycket att säga som kan hjälpa och stödja dig, men du ska veta att sådant här går över - i 99% av fallen så gör det faktiskt det. Att nå Rock Bottom är något som händer i de flesta liv, själv har jag nog inte varit där sedan några jobbiga år under tonåren efter det att mina föräldrar skiljt sig. En poäng som man kan tänka över är att de är kriserna i ditt liv som definierar dig som person. De utvecklar dig och får dig att kunna definiera vem du är. Ett friktionsfritt liv är på många sätt helt meningslöst.

Så; bit ihop, ta åtgärder som du tror kan göra att du mår bättre (det finns professionell hjälp att tillgå, men tänk också på de saker som gör dig glad, de situationer där du trivs, och försök fylla ditt liv med mer sådana stunder (LadyCon t ex? :gremsmile:)) - det är min fasta övertygelse och förhoppning att du snart kommer att känna dig bättre, och stärkt (få saker slår att få insikt om sig själv, få saker slår hur du kan använda den insikten för att bli mer harmonisk i ditt liv) efter det här intermezzot.

Angående LadyCon så skriver du att du gärna ser att det ska bli av, och då ska vi naturligtvis satsa på att det blir så. Jag skriver vi, för inte är det väll rimligt att du tar på dig hela ansvaret, det vore minst sagt förmätet av oss andra. Jag är villig att hjälpa och stödja där jag kan, för detta är ett utmärkt initiativ av dig, och det vore ytterst olykligt om det rann ut i sanden.

Jag är säker på att fler är med mig.

"- Vem vill komma när den som arrangerar är mer eller mindre spritt språngande?"

Du är inte galen. Det inlägg du nyss skrev är fylld av resonabla tankar från en resonabel person. Det faktum att du dessutom är medveten om hur du känner dig gör dig betydligt mindre "galen" i mina ögon. En galen person är orationell, har svårt att inse sin egen sjukdom, och skriver definitivt inte öppenhjärtliga inlägg på ett diskussionsforum.

Eva Florén

Swashbuckler

Jag borde nog ta det här via personlig kontakt. Men det kan vara värt att föra ut till hela bandet.

A Jag släpper inte LadyCon i Haga. Det är ett alldeles för trevligt tillfälle att möta allt folk som kan sluta upp.

B Jag vet att jag inte är galen. Men jag är obalanserad och har varit det i många år - dock har det aldrig gått så här långt tidigare.

Jag tänker starta en ny tråd om Haga och be folk som kan dra sitt strå till stacken göra det. Jag vet att jag är tidigt ute, men i alla fall. Om något samarbete skall kunna utföras så måste jag rycka ihop folk som kan tänka sig att ställa upp. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Jag tänker starta en ny tråd om Haga och be folk som kan dra sitt strå till stacken göra det. Jag vet att jag är tidigt ute, men i alla fall. Om något samarbete skall kunna utföras så måste jag rycka ihop folk som kan tänka sig att ställa upp.
Mitt förslag är att se om någon annan kan hålla i det praktiska kring träffen. Det sista man behöver i ett sådant läge är saker man "måste" göra. Då har du ingen press på dig att arrangera och behöver inte ens närvara om orken inte finns när det är dags.

I övrigt så tror jag att jag pratar för hela forumet när jag säger att vi är beredda att stötta om det behövs och att vi hoppas att du ska kunna nysta ut det här. Var inte rädd för att be om vår hjälp.

Eva Florén

Swashbuckler

Haga är satt där för att locka alla stackars människor från Svedalas alla hörn... äsch om sanningen ska fram så har jag det inte helt lätt själv att ta mig till Stockholm. Det är i alla fall en timmes bilresa till Haga och då bor jag inte så långt bort. :gremsmile:

Det är alltså fritt för vem som helst här att komma om man vill. Det finns inget tvång, inga kostnader annat än den du lägger ned på resan, picknickkorgen och givetvis donation till WRNU. :gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler

Min bästa medicin mot dylika kraschar är just att engagera mig... Mina fiender - ensamhet, sysslolöshet och deppighet.

Tack Troberg och alla ni andra som varit i kontakt med mig (Arvidos, Ymir, Bearnie mfl) under det här dygnet. Det är sådana som ni som gör livet värt att leva i alla fall. Ymirs kommentar slår nog däremot allt i min virriga hjärna
- Men jag behöver ju dig som konsult.. (osäker på exakt hur det var formulerat)

Men jag kommer genomföra LadyCon i Haga, om nu inte något otrevligt sätter snubbelben för mig. (dödsfall i familjen eller hjärtinfarkt eller liknande)

Ni är alla hjärtligt välkomna... Kom på att vi kanske ska köra lite Burken i Hagaruinen!

:gremsmile:

*Im back, and Im bad. * :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Tack Troberg och alla ni andra som varit i kontakt med mig (Arvidos, Ymir, Bearnie mfl) under det här dygnet. Det är sådana som ni som gör livet värt att leva i alla fall.
Det är lugnt. Om det är något vi kan stötta med så var inte rädd för att säga till. Att prata med internetbekanta kanske inte är det effektivaste stödet, men vi gör i alla fall vad vi kan.