Nekromanti Hagelgevär

Mini

Veteran
Var hälsade.
Har funderat lite på ämnet hagelgevär. I regelboken finns två typer av hagelgevär nämnda: normalt och avkapat. Dock finnsdet i mitt tycke minst två varianter till, rättning tre.

Först har vi den snubbade pipan, dvs extrem kort pipa. Detta vapen är lätt att gömma och mycket effektiv på korta avstånd. Till måttstock för detta vapnets värde använder jag mig av LeMat-revolverns hagelpipa.

Ett annat hagelvapen är bössan med avsågat stock, så att man får pistolgrepp på den. Detta vapen borde vara svårare att träffa med (-10 ?), men ha kvar samma trevliga skadegrupp.

Det sista vapnet som jag tänker på gjordes kända av film-karaktären Mad Max: ett hael med avkapad stock och snubbad pipa. Någon som har något tips på värdena på det vapnet?

Se där, en trevlig hög med tankar som jag hoppas ska bli kommenterade.
Ha det

A.L McKenzie

Veteran
Tycker själv att det skulle vara ganska gott att komma gående längs en dammig gata i nån western håla, klädd i svart och en avsågad hagelbössa utan stock hängande i mitt hollywoodhölster. Sedan e ju frågan om det kan komma någon beskrivning av bättre och sämre hagelbössor, typ Remington, winchester o så vidare.