Nekromanti Halkyon?

Lord Renisis

Warrior
Antagligen dåligt korrat, ( vi skyller på Anton :gremsmirk: ) eller feltryck. Skulle tro att det var ob5t6 i skada...
Monster i Mundana är annars en mycket bra modul (vi skyller på anton igen :gremcool: )

[oj, fel på signaturen *pyser till kontrollpanelen*]

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Naug ställer skåpet på sin plats.

uppenbarligen så är en skadeverken på Ob56T6 huggskada ett feltryck. Låt oss göra lite detektivarbete. :gremcool:

1) Halkyonen har ett SI på 2/2. Om vi kollar på tabellen på sidan 10 i MiM så ser vi att det enda bettet med ett SI på 2/2 är det 'Dräpande bettet'. Detta bett gör H + Ob3T6 i skadeverkan.

2) Halkyonens grundskada i hugg blir - om man extrapolerar tabellen för grundskada från regelboken - Ob3T6 (den har låg RÖR).

3) Ob3T6 (huggskada) + Ob3T6 (Dräpande bett) = Ob6T6

Cappice?

/Naug, :gremsmile:

Helmgast
Jag lägger upp det på erratan snart (förhoppningsvis nästa vecka). Så vet ni var ni skall kolla nästa gång.

hraufnir

Swordsman
Klista upp en tråd med adressen till Erratan och lås tråden? Det är rätt många av trådarna som blir sådana här frågor...

Aricandor

Veteran
Re: Naug ställer skåpet på sin plats.

Jo, så har jag också räknat det till. Synd bara att våran almighty SL tycks bestämt sig för att Ob56T6 är rätt. Ska visa denna tråd för honom så ska han få se att alla andra minsann också räknar som jag...

Ceram

Hero
ny errata?

Finns alla avbrutna stycken och sånt som jag undrat sedan jag läste motstridigheterna med?
Vad gör den där familjen i Thalamur? vad för besättning har egentligen det där sabriska skeppet? väljs Ashariens överjarl eller är det alltid camrds jarl? osv...

Helmgast
Re: ny errata?

Gällande din sista fråga så kan ju överjarlen väljas och samtidigt vara Camards jarl, eller hur? (Inte nödvändigtvis att det faktiskt är så, men det skulle kunna vara så).

Förresten, maila alla fel som ni tror finns till avatarex@yahoo.se så ska vi se vad det blir av det

Ceram

Hero
Camars och överjarlen

Gällande din sista fråga så kan ju överjarlen väljas och samtidigt vara Camards jarl, eller hur? (Inte nödvändigtvis att det faktiskt är så, men det skulle kunna vara så).
Absolut. Men problematiken var denna. På ett ställes står det attöverjarlen altid väljs. På andra ställen står det att det alltid är Camards överjarl. Någonstans (antagligen i dvärgboken)står det att zilitz dvärgar innehaft titeln som Camards jarl och därmed även titeln som Ashariens överjarl. Det låter inte som ett val där även om de alltid skulle välja Camardsfrijarl.

hraufnir

Swordsman
Alla... uppenbarligen väldigt få... känner inte till Erratan. Jag gjorde det inte förrän nyligen då jag fick höra om den på samma sätt som nyss nämndes i denna tråden.