Nekromanti Hallå, NG.

Lycan

Hero
Hallå, NG? När kommer nästa modul, ut med språket! Vad tar sådan tid egentligen... Känns som om det börjar bli dags att sälja sina NG-aktier.

-Da Lycan

Krille

Super Moderator
Börsanalys

"Hallå, NG? När kommer nästa modul, ut med språket!"

RTFM!

Eler egentligen RTFNGWS ("Read The F***ing NeoGames Web Site").

"Vad tar sådan tid egentligen..."

Okvalificierad gissning: pappaledighet, övrig produktion, samt att det nu är semestertider, vilket alltid slår dunderhårt mot industrin (dvs de som trycker saker och ting) och fåmansföretag (till exempel distributörer eller Neogames själva). Det brukar i allmänhet (typ varenda jefla år vid den här tiden) se till att Sverige bromsar stenhårt under några veckor, tvärstannar totalt i fem veckor, långsamt får fart i tre veckor till och sedan kör på normal fart.

"Känns som om det börjar bli dags att sälja sina NG-aktier."

Nädå, det är nu du ska köpa aktier, när kursen står som lägst. När Offensiv och Legender&Hemligheter släpps stiger kursen i taket, och då gör man ingen vinst.

Detta under förutsättning att Neo är börsintroducerat, vilket det inte är... /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Roblin

Warrior
Re: Börsanalys

Detta under förutsättning att Neo är börsintroducerat, vilket det inte är...

Kom igen, släpp sargen, spela hockey =)

-roblin-

Lycan

Hero

Alltså ärligt talat. Mitt föregående inlägg var komplett idiotiskt - jag vet. Men lite självdistans är behövligt när man heter Lycan (eller vad jag nu heter).
Saken är bara den att jag inte tror på dina, i mina ögon, patetiska ursäkter. Jag vill ha ett konkret svar. Helst av en "genuin" NG-anställd - fan, det lät korkat.
Jag vet att modulerna är färdiga, varför inte släppa?

Och angående kika-på-hemsidan-attityden; att kika på den hemsidan svarar fan inte på frågan _varför_ modulerna inte är släppta. Säga vad man vill, men NGs sida är skapad av en riktig optimist...dock med bristande verklighetsanknytning.

MVH - Frans "Lycan" Björkstam, som redan börjar kika efter NG's börsvärde och hoppas att inte gjorde någon sur

Krille

Super Moderator

"Saken är bara den att jag inte tror på dina, i mina ögon, patetiska ursäkter. Jag vill ha ett konkret svar."

Du har fått ett konkret svar, och jag är en genuin NG-anställd. Huruvida du uppfattar ett konkret svar som patetiskt eller inte är faktiskt inte mitt problem.

Det är semestertider i antågande, vilket i högsta grad börjar märkas på heltidsarbetet som jag har och kan bekräftas av vilken annan förvärvsarbetande person som helst på det här forumet, och var och en som har försökt få något industrijobb gjort i semestertider (till exempel tryckjobb eller bokbindningsjobb) kan bekräfta att det är ett helvete att få det gjort över huvud taget.

Och jag tar emot lön från NG och skattar för den, vilket borde göra mig till helt genuin NG-anställd.

"Jag vet att modulerna är färdiga, varför inte släppa?"

Det beror på vad du menar med "färdig". Det är en viss skillnad på att textmanuset är färdigskrivet och att modulen är färdig för tryck. I just de här fallen har Calles kotte kommit i vägen för att gå från "färdigt textmanus"-läge till "färdigt för tryck"-läge så snabbt som det var planerat, vilket tillsammans med Offensiv knuffade fram produktionen till semestertider. Sedan har du även Calles löfte: Offensiv ska släppas härnäst. Punkt.

"Och angående kika-på-hemsidan-attityden; att kika på den hemsidan svarar fan inte på frågan _varför_ modulerna inte är släppta."

Faktum är att den svarar på frågan "varför". Läs de två översta punkterna här så har du allt "varför" som du kan önska dig. Visst, det kanske inte är världens bästa detaljnivå, men det borde faktiskt ge en överblick av situationen även för personer som heter Lycan. /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Kullendorff

Warrior
Lämnar över staffet pinnen ...

... sätter sig ner bredvid och pustar ut. Lixom håller sig undan. Skönt att någon annan verkar ta vid, nu när man knappt orkar själv längre.
;]

Go Lycan go go go!
Om David kunde välta Goliat ska vi väl kunna påverka oxå ...

Snowball in hell .. men ändå.

MgH
Kullendorff

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"

Vindhand

Myrmidon
men...

Jag vet att modulerna är färdiga, varför inte släppa?

Offensiv. CJS lovar högtidligen osv... Det vore inte helt smart, ur en trovärdighetssynvinkel att backa på en sådan sak.

Säga vad man vill, men NGs sida är skapad av en riktig optimist...dock med bristande verklighetsanknytning.

Dock verkar de vara litet på bättringsvägen: releaseplanen är, om än optimistisk, närmare verkligheten än förut.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Trovärdighetssynvinkeln

Just trovärdigheten tycker jag redan NeoGames har problem med...

- Ymir, refererar speciellt till debatten "En fråga till NeoGames" ovan, det florerar ju en del rykten...