Nekromanti hallå?

crypt

Veteran
finns det någon som kan en sida där det finns mer än 20 äventyr till d&d?
det är max antalet jag har sett hittils och det har varit kassa äventyr också...

Quan'talis

Swashbuckler
Det skulle ju hjälpa om du talar om vilka sidor du försökt med (så att du inte får de sidorna som förslag), men försök med http://www.rpgarchive.com

Där finns rätt många, speciellt om man tittar på AD&D-äventyren också.

Visserligen har jag hittills inte hittat ett enda äventyr där som jag skulle vilja spela helt och hållet som det är, men jag brukar stjäla idéer ur dem i alla fall.

König

Hero
Håller med om att den sidan är bra...särskilt för att plocka ut delar av äventyr för att använda någon annanstans. Har faktiskt inte spelat ett "helt" äventyr därifrån, men snott NPC's och platser.

Duddmannen

Hero
Hallå!

Vad ända in i Lumor skall du med över 20 äventyr till?!! Ta ett eller två till att börja med. Sedan är det väl dags att göra egna? Maken till girighet har jag aldrig hört talas om!

Om du allvarligt vill ha äventyr till D&D så kan jag rekommendera de som finns från WotC på deras D&D-hemsida.
http://www.wizards.com/

Letar man runt lite kan man hitta alla möjliga knasigheter där.

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Hallå!

Tja, jag har väl ett 30-tal färdiga äventyr hemma så jag måste vara otroligt girig och lat då ;)

Alla har inte tid att göra egna äventyr och när det finns siter med massa äventyr så är det bara att rekommendera dem. Eller måste rollspelspolisen rycka ut och säga vad som "är rätt"

Duddmannen

Hero
Rollspelspolisen!

Rätt skall vara rätt.

Givetvis kan man inte begära att varenda människa skall kunna kläcka ur sig ett äventyr hur ofta som helst. Min kommentar handlade mer om att personen frågar efter siter med fler än 20 äventyr på, som om siterna med bara 10 eller 5 redan blivit tömda på allt material.

Du har 30 färdiga äventyr hemma - det är ju toppen! Jag har bara 2, ett för kampanjen jag håller i just nu och ett för en kommande. Fler äventyr än så känns lite onödigt. Jag har svårt att se nyttan av fler än tjugo äventyr om man inte kör typ 15-20 kampanjer parallellt.

/Konstapel Duddmannen vid Regelbrottsroteln, ROLLPOL

crypt

Veteran
Re: Rollspelspolisen!

anledningen till att jag vill ha tips på sidor med mer än 20 äventyr är (om man nu måste ha en anledning för att ställa en fråga utan att få klagomål) att jag vill ha BRA äventyr och chansen att man hittar ett bra äventyr är större om sidan har mer materiel + att sidor med många äventyr oftast har bättre äventyr eftersom de som har gjort sidan antagligen är mer seriösa. Altså: ju fler äventyr des bättre!
jag kanske inte ska använda alla eller ens mer en ett men det är ju bra att ha en bra sida i favoriter som man vet att det finns äventyr på i nödsituationer.

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Rollspelspolisen!

Ja, jag har ju faktiskt 26-30 kampanjer samtidigt även om jag inte skulle säga att jag kör dem parallellt.

Men det är inte anledningen att jag har så många äventyr, utan snarare beror det på att jag samlar på TSR-prylar.

Hur som helst så fgöredrar jag ändå själv de siter som har mycket material framför lite så skulle jag fråga skulle jag också fråga efter siter med så mycket som möjligt, ju mindre surfande, desto bättre.