Nekromanti Halvt kända skådisar som är med i alla filmer

!Paxen

Swashbuckler
Det finns bokstavligt talat 1000-tals (100 000?) skådisar bara i USA så man tror ju att filmer ska ha en väldigt varierad ensemble. Ja, förutom huvudrollen som antingen Bruce Willis, Tom Cruise eller Julia Roberts får, men det är som sagt huvudrollen. Biroller eller roller som är knappt bättre än att vara statist borde ju ha mer variation, eller hur? Det var det jag trodde, ända tills jag kollade på John C. McGinley IMDB-sida.

Okej, så alla vet att han var/är Dr Cox i Scrubs , men innan dess då han inte var lika känd som nu så dök han upp i filmer som Se7en , Plutonen och Highlander 2 . Det är inte bara spelfilmer han har varit med i. Han har varit röstskådespelare i bland annat Justice League , Kim Possible , American Dragon och fucking- King of The Hill !

Så, vilken halvt känd (eller, för den delen, okänd) som har varit med i alla filmer vet du om?

Laowai

Hero
http://www.imdb.com/name/nm0001599/ Will Patton, är också han med i precis allt. Bara huvudroll i Remember the Titans, biroll i Gone in 60 Seconds, Armageddon, The Postman, Entrapment, The Punisher. Need i go on?

Sen vill jag bidra med http://www.imdb.com/name/nm0502959/.
Al Leong, sidekick-skurk i alla actionfilmer på 80-talet.

Al Leong har en mexikansk motsvarighet (inte Danny Trejo) som också han är med som någon sorts lowest-rung-on-the-ladder skurk som alltid dör. Kan för allt i världen inte hitta honom tyvärr.
Edit: Hittade honom http://www.imdb.com/name/nm0740951/ Thomas Rosales Jr.

Patrick Bateman

Warrior

!Paxen

Swashbuckler
Laowai said:
http://www.imdb.com/name/nm0001599/ Will Patton, är också han med i precis allt. Bara huvudroll i Remember the Titans, biroll i Gone in 60 Seconds, Armageddon, The Postman, Entrapment, The Punisher. Need i go on?
Är inte Will Patton en ganska välkänd skådis? Har alltid fått för mig det.

+ 1000 för Thomas dock. Satan, jag har sett honom så ofta och inte nog med att jag inte kommer ihåg hans namn, jag kommer inte ens ihåg att jag har sett honom, fast jag har sett flertal av dom filmer han är med i.

!Paxen

Swashbuckler
Patrick Bateman said:
!Paxen said:
Okej, så alla vet att han var/är Dr Cox i Scrubs , men innan dess då han inte var lika känd som nu så dök han upp i filmer som Se7en , Plutonen och Highlander 2 . Det är inte bara spelfilmer han har varit med i. Han har varit röstskådespelare i bland annat Justice League , Kim Possible , American Dragon och fucking- King of The Hill !
Du glömde hans (enligt mig) största roll efter Dr Cox Scrubs - Bob Slydell i Office Space! Buuuu! :gremwink:
Jag ger mig själv ett minus. Han var/är skitbra i Office Space.

CapnZapp

Myrmidon
Min personliga favorit är Udo Kier. Bland hans 200 skådespelarinsatser märks bioaktuella "Iron Sky", flertalet av Lars von Triers filmer, flera dataspel i Command & Conquer serien, vampyrrullar så olika som "Shadow of a Vampire", "Blade" och "Blood for Dracula", Neggerneggerblaffan "End of Days", Keanufilmen "Johnny Mnemonic", Pamelapekoralet "Barb Wire", Hollywoodpensionärsactionen "Armageddon" och många märkliga filmer såsom den allra första FFF-filmen (öppningsfilmen på första festivalen) "United Trash" (där jag fick upp ögonen för mannen).

För att sätta hans 200 imdb-listingar som skådis i perspektiv så har exempelvis Max von Sydow 145, Harrison Ford 66 och Julia Roberts 50.

Sedan finns ju alltid Christopher Lee. Med betoning på alltid... (275 actor-listningar...)

Laowai

Hero
Annars har vi ju Clancy Brown, men jag vet inte om han gills, han är ju rätt lätt att känna igen.

!Paxen

Swashbuckler
Okej, nu fuskar jag för denna person är känd bland kritiker och har inte varit med i så jättemycket filmer, om man jämför med vissa andra, men Vincent Schiavelli måste nämnas.

Batman Returns, Tomorrow Never Dies, Amadeus och Gökboet är bara ett par. Han dog dock 2005.

Sen har han ju varit med i en del serier förstår, t.ex. Family Guy, Sabrina Tonårshäxan, Buffy Vampyrjägaren, Hey Arnold! Baywatch Nights! (pluspoäng till den som vet vad det är utan att googla!) och jag vet vad ni gissar på och det stämmer: Självklart har han varit med i Arkiv-X!