Nekromanti Halvtroll - Adel?

Ofeig

Warrior
Det borde inte kunna inträffa... folk hyser ju en allmän avsky för dessa, och jag tror att det nog är sällsynt att ett troll begår våldtäkt i ett slott? Eller?

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Aerid

Veteran
Jo, jag håller fullständigt med dig. Men kan man kompensera att det sociala ståndet sjunker genom att man får lite mer pengar än vad man borde fått i det sociala stånd man slog fram?

Dart

Warrior
Skulle påstå att det nästan är en omöjlighet och eftersom halvtroll inte är populära hos trollen heller så kan han inte gärna vara trollhövding eller nått där.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Hasse

Hero
Som andra redan påpekat, inte normalt, men en Kvinna av ädel börd skulle under en resa genom mindre civiliserade trakter kunna ha blivit våldtagen av ett troll. Eller så kan hovet i ett kungadömme blivit överfallan av troll under en lustjakt i skogen eller nått... va vet jag. Det finns säkert mängder med andra till fällen då en fager kvinna av ädel börd rör sig utan för sitt slott eller vad hon nu bor i.

Ett annat alternativ är i ett rike som styrs av en ond härskare. Han skulle kunna kanske tänka sig ha halvtroll i överklassen. Detta kanske dock inte är ett alternativ om halvtrollet skall spelas som en rollperson men dock som en SLP.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Nightowl

Champion
Folk på hög nivå kan ju ha de mest underliga böjelser utan att andra protesterar. Härskaren av X kanske tänder på troll, och RPn är hans barn... :)

Nightowl, minns en viss reklam för flyttning av adress...

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk

Hasse

Hero
Re: Böjelser?

Precis! och i en fantasy-värld är väl inga böjelser iofs omöjliga fast härskare X måste nog haft en jävligt taskig barndom, typ trasiga leksaker, vallgrav utan vatten och en falsksjungande hovnarr, för att tända på troll. ;-)

Hasse

Pink Floyd

Sodivra

Champion
Re: Känns inte så bra!

Om punger kan bli president så kan väl ett troll bli adligt.. /images/icons/wink.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Svarte Faraonen

ром и смерть
Det finns två alternativ:

a) Halvtrolelt tillhör människornas adel. En adelsfru som får ett halvtroll efter en våldtäkt skulle antagligen så snabbt som möjligt göra sig av med ungen... Men man vet ju aldrig vad folk har för skönhetsideal i de mer outforskade delarna av världen =)

b) Halvtrollet har lyckats bli ledare över en smärre trollstam genom list/strid. Dock så bestämde han sig en vacker dag för att springa iväg med ehla stammens rövarbyte i runda metallsaker och åka på en lång resa för att komma undan sin forna stam, så får man in en hel anledning till att äventyra också!

- Bobby

Rickard

Urverk speldesign
Nja, jag brukar köra med att det är hur bra status svartfolk har i sin stam.

Om en adelskvinna blir våldtagen av ett troll:
1. Vad säger att det blir en avkomma? Kan människor få barn med apor? Eftersom det finns halvtroll så antar jag det.
2. Varför skulle hon behålla barnet? Antingen gör man abort genom örter eller annat kunnande eller så lämnar man ut barnet i skogen.

Det jag skulle kunna tänka mig är att barnet är en bortbyting (för nog sysslar trollen med sån't) och att föräldrarna är i desperat behov av ett barn

/[color:green]Han</font color=green> som tog idén från ett äventyr till Viking som handlar om att få byta tillbaka en bortbyting

Nightowl

Champion

Har du studerat Internets Mörkare Regioner? Chansen verkar stor för en udda barndom om man skall döma av det :)

Nightowl - gjorde kort tripp dit eftersom någon påstått att det existerade en alt.sex.fetish.librarian. Det gjorde det inte. Fan. Och jag som ville vara någons fetish. :)

Delita Hyral

Veteran
Visst kan halvtroll vara adel om man har en RIKTIGT bra
förklaring. Det troligaste är nog att halvtrollet inte
är accepterad av andra adelsmän som ser honom som en styggelse och blir förmodligen förkastad av kungen likaså.

En bra story skulle kunna vara att en adelsdam som
blir våldtagen av ett troll, fäster sig vid det lilla knytet när han e liten och låter honom leva kvar i borgen
till tjänarnas och banmorskornas stora fasa.
( Vem kan förklara moderskänslor )

När han e gammal nog skickas han för att utblidas och när han återvänder hem ligger borgen i spillror, förstörd
av andra adelsmän som sökte bortbytingen men fann bara
kvinnan och tänste folket som de satte till svärdet och
brände borgen.

Då har vi ett halvtroll med en ärkemotståndare som han
hatar.En med resurser....

bara en ide..

- The crest of the black lion -

Sodivra

Champion
Hmm, det låter trevligt det där med ett ej accepterat adelstroll.. Lite som odjuret i den gamla sagan "Skönheten och Odjuret"

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Hasse

Hero

Nä. Kanske skulle göra det. Vem vet vad man finner och vilka äventyr det kan leda till. ;-)

Hasse

Pink Floyd

Hasse

Hero
"Eller så lämnar man ut det i skogen"

Som oxå kan vara en bra bakgrund till hur ett halvtroll kan vara adel.

Låt oss siga att en adelskvinna blivit våldtagen och gravid. Hon vill inte ha barnet och försöker naturligtvis göra abort men misslyckas antigen genom eget slarv eller inkompetenta rådgivare. I alla fall så föds ungen. Hon lämnar då ut ungen i skogen. Fast hon är inte ensam i skogen när hon gör detta skogvaktare får syn på henne när hon lämnar bort barnet.

Skogvakteren är några år tillkommen och han och hans fru har själva aldrig kunna få barn så de tar hand om barnet och uppfostrar det, att barnet är ett halvtroll gör dem inget då de så gärna vill ha ett barn. Barnet får under sin uppväxt veta att han egentligen är av ädel härkomst men inte mer.

När sedan skogsvaktaren dör så får halvtrollet reda på sin härkomst. Han söker då upp sin riktiga släkt men blir naturligtvis inte varmt välkommen, de kan t.ex försöka ta livet av honom igen eller så stöter de bara ut honom.

Halvtrollet strävan att bli accepterad av sin riktiga släkt och deras avsky mot honom kan leda till många roliga intriger.

Hasse

Pink Floyd

Rosen

Myrmidon

<I>Nightowl - gjorde kort tripp dit eftersom någon påstått att det existerade en alt.sex.fetish.librarian. Det gjorde det inte. Fan. Och jag som ville vara någons fetish. :)</I>

Misstänker att det isf snarare skulle handla om The Grey Babe - du vet, hon med hårknut, stora runda glasögon och yllekofta, som ser ut som en fotomodell om hon bara släpper ut håret. (-:

--
Åke

Anakha

Warrior
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
"jag tror att det nog är sällsynt att ett troll begår våldtäkt i ett slott? Eller?"

Knappast i slottet, däremot kan ju en våldtäkt ske utanför slottet, som jag tror någon skrev om i ett tidigare inlägg, typ under en resa eller så.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"

Nightowl

Champion
Re: Böjelser? (OT!)

Vill bara påpeka att arrangemanget "Den Erotiska Bibliotekarien" är ett stående arrangemang av festföreningen Klemming (ass. med sektion BIMBO, Biblioteks- och Informationsvetenskap Med BOkhandelsutbildningen) vid Borås Högskola...

Nightowl - föredetta Klemmingmedlem