Nekromanti Hamnbytare i EON

Martin Eriksson

Veteran
Har noterat att det finns en skojig liten effekt med namnet förvandla.....vet inte om det är meningen att magiken ska kunna förvandla folk till paddor eller nåt i den stilen men om jag har förstått det hela rätt så kan han själv byta hamn till en stor örn eller nåt och sen lära sig flyga.....sen behöver han aldrig mer en häst =D

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tyvärr så står det att man inte får några nya fysiska eller psykiska egenskaper. Så kan man inte flyga som människa så kan man inte göra det som fågel heller.
Lite trist, och framförallt väldigt konstigt.

Jag har i funktion av SL skapat karaktärer som faktiskt kan formförändra. Men under otroligt tunga restriktioner. Dessutom så är den enda personen som egentligen vet hur man gör död i min kampanj. Och den personen som typ vet hur man kanske kan göra, om man har tur, på en söndag har definitivt ingen lust att berätta det för någon. Dessutom så behöver han en ohyggligt komplicerad magisk artefakt för att utföra formförändringen som han inte har, och som han inte kan återskapa. Så det är lite kinkigt med formförändringar även hos mig =)
Men dom finns i min kampanj i alla fall !

Darkly Noom

Veteran
Bara det att om SL vill så ser han till att det finns en bågskytt på marken som lätt prickar den stackars försvarslösa magikern... HEHE... Så inga dumma ideer.

Darkly

Del'Amarth

Veteran
Om man går på en båt så kan man inte segla den, men med lite träning så!

Om en magiker förvandlar sig till en bofink så borde han kunna lära sig flyga....

Sabelkatten

Swordsman
FUBAR

Om en magiker förvandlar sig till en bofink så borde han kunna lära sig flyga...

Nej, därför att med effekten "Förvandling" så ändras inga av magikerns egenskaper!

Så om en person (som inte kan simma) blir förvandlad till en liten fisk kommer han fortfarande drunkna om han hamnar i vatten - men på land har han han fortfarande sin normala förflyttning, och kan tom. använda alla sina vapen!

Kort sagt, om någon vill använda den effekten, gör om den så att den blir spelbar först.

/Henrik

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Resande magiker m.m.

Det hade jag inte tänkt på ^ ^
Smart, men ett problem kvarstår dock.

Om magikern har STY 6, TÅL 9 och RÖR 5.
Sedan förvandlar han sig till en panther. Magikern i pantherform kommer att bibehålla sina gamla värden. Det blir alltså en ganska kass panther.

Fast å andra sidan kanske detta inte är ett problem om man kan flyga.

Annars är en klassiker att skapa en teleporteringsritual men mååånga filament ataxatropi.
Med 5 filament ataxatropi så kan man teleportera sig 1 mil (1 dagsmarsch är 4 mil)
Med 6 filament så kan man teleportera sig 10 mil (Ex. Från Camard till Eviga spiran)
Med 7 filament så kan man teleportera sig 100 mil. (Ex. Från Soldarns huvudstad talon, till Jarla)
Med 8 filament så kan man teleportera sig 1000 mil. (Ex. Stora mundana kartan är från väster till öster 60 mil. Alltså vart som helst på kända Mundana)

Naturligtvis så är det ett visst strul i att hantera 8 filament av vad som helst, men det har gjorts för. Faktiskt så är livsförlängnings ritualen av 9 filament så det är definitivt ingen omöjlighet.
Två strul dock.
1) Du måste ha varit på platsen du ska till.
Om du var berest i din ungdom så kan du skatta dig lycklig.
2) Du hanterar ataxatropi, kaos i sin renaste form. Om inte ritualslagen lyckas så kommer du bli tvungen att dissipera filamenten...
Ataxatropi dissiperar inte kontrollerat, någonsin !
Defintiv Qadoshförlust när 8 filament dissiperar okontrollerat.

Oj, det här blev kanske lite off-topic så att säga men, jaja..

Martin Eriksson

Veteran
Att man inte får nya fysiska förutsättningar är ju lite konstigt...är man tilräckligt duktig och kan förvandla sig till ett grottroll borde man ju bli lite starkare på kuppen....men att man inte kan flyga är ju inte så konstigt...det kan ingen första gången....men man kan ju träna eller hur, det fungerar antagligen på samma sätt som vanligt...man kan antagligen inte räkna med en tränare dock /images/icons/laugh.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Eller så får man..

Eller så får man inse att vanliga dödliga (läs RPs) inte kommer att kunna utföra samma stordåd som dom riktigt tuffa pojkarna och flickorna (läs SLPs) /images/icons/grin.gif

Grottis = OndSL.nu

Lucifer

Veteran
Problemet är att man har samma fysiska och psykiska egenskaper, d.v.s. att man har samma vikt och benstomme som man hade innan. Fåglar har ihåliga ben det gör att de är så pass lätta att vindarna kan bära dem. Det behövs mera en vingar för att kunna flyga. Om man viftar jävligt fort med vingarna så kanske.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
torr replik

kul /images/icons/laugh.gif
Du vet säkert vad det är, men i den händelse av att du inte vet vad det är så är hamnbytare = formförändrare (sin egen form, och möjligen andras).

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: FUBAR

Kort sagt, om någon vill använda den effekten, gör om den så att den blir spelbar först.

Eller stryk den helt, jag har ännu inte förstått vad den gör där.

Ratigan

Veteran
Bra förklädnad

Ganska bra effekt för magikeer som vill resa incognito, förvandla dig till den gamle skröplige byrackan eller den osynlige röda feta katten som gillar lasagne, möjliheterna är stora med lite fantasi. Har för mig man kan ändra massa och storlek med fler filament. T ex de lokala knektarna letar efter cirefaliske magikern som precis grillat tre diverse skumma personer. han använder förvandla och förvandlar sig till en byracka och låter knektarn passera förbi. /images/icons/clever.gif