Nekromanti Han har gjort ett testformulär till Starchallenge

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag fick ett meddelande av Han:

Har läst igenom hur man skapar en rollperson och försökte göra ett rollformulär. Detta är bara ett test men jag tänkte att du kanske ville ha ett formulär för speltest. Det är några saker som jag vill klargöra:

1. Logan är mest ditslängd och jag har inte brytt mig om att välja lämpliga teckensnitt.
2. Jag ändrade "omedelbar" till "direkt" pga. platsbrist.
3. Jag hade velat ha in Tillstånd på framsidan, men fick inte plats. Kanske får jag ta bort färdighetsnamnen och låta spelaren skriva in färdigheterna själv och på så sätt kunna frigöra lite plats.
4. Det är lite tajt med mål, relationer och övertygelser. Visste inte heller vad jag skulle kalla grupperingen.
5. Det är tänkt att formuläret ska vara tvåsidigt men jag har bara gjort en sida. Ditt regelsystem är för stort för att ha ett ensidigt formulär.
6. Pdf:en är i lager så kan man ändra lite i designen, för de som inte vill slösa med bläck.

/Rickard

PS. Du har lov att posta det här vidare, om du vill. DS.
Så då gör jag det. Formuläret har en del grunder vi diskuterat. För de som inte läst Sagan eller tagit del av världen så kan formuläret se ganska orymdigt ut men SC är inte Star Wars utan miljön har en ganska stark dragning åt fantasyhållet.

/Niklas som är synonym med ordet tacksam för tillfället och har en del jobb att göra i gdocs.

http://erebaltor.se/rickard/starchallenge_rollformular.pdf

Smrtihara

Warrior
Vill du ha kritik på formuläret eller bara visa på att ditt arbete fortskrider?

Jag vill passa på att ge en komplimang för allt ditt jobb so far. Bra gjort!

Rickard

Urverk speldesign
Det är inte alls säkert att det här är ens är nära det slutgiltiga resultatet så jag vet inte vad kritik kommer att ge för tyngd för just detta delprojekt. Däremot tar jag alltid hellre kritik framför beröm. Kritik innebär att jag lär mig något. :gremsmile:

/Han som har lärt sig hur man gör marmortextur vid det här projektet och som kan säga att han skapade bården utifrån denna bild

Rickard

Urverk speldesign
...men SC är inte Star Wars utan miljön har en ganska stark dragning åt fantasyhållet.
Ja, som jag har förstått det så är Starchallenge lite som att kombinera Avatar med StarGate och WarCraft 3-upplägget. Två raser samlar universums folk för att möta ett yttre hot. Vi är inte ensamma i rymden. Vi är inte den enda dimensionen.

/Han som dock inte har fått någon bra fingervisning om vad det är tänkt att rollpersonerna ska göra

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Och jag har inte koll på något av de där... :gremsmile: Fast jag tycker det där lät lite coolt. Rollpersonerna kan spela de som invaderar eller de som försvarar. De kan också välja att tillhöra de världar som dragit sig undan striderna. SC har samma tema som Drakar och Demoner. Rollpersonerna ska äventyra.