Nekromanti Handbojor (D&D 4E)

Necross

Swashbuckler
Nån som har sett nån regel på vad man får för penalty av att bära handbojor i 4E? (Jag houserular gärna, men nån av er kanske har läst nåt, eller har förslag.) Tack på förhand.

Snow

Swashbuckler
Vad sägs om en variant på Restrained?

* You grant combat advantage.
* You get -2 on attack rolls.
* You are immobilised.
* You can't be forced to move by a pull, push or slide.

Detta är alltså restrained. Det överstrukna är det som inte är lämpligt om det bara är med handbojor.

Arfert

Facit
jag tycker -2 är för lite...

* You grant combat advantage.
* You get -5 on attack rolls.

...är mer rimligt. Du KAN inte slåss på det sätt du är van med handbojor. Punkt.

Necross

Swashbuckler
Alright, combat advantage och -5 på attack rolls, men jag vill nog ha den -5 på alla skill checks där du använder händerna också.

Ond bråd död

Swashbuckler
Fast kanske skippa combat advantage. För restrained så kan man inte förflytta sig vart som helst vilket gör det svårare att undvika anfall.Med bojor så kan man fortfarande röra sig ganska obehindrat. TWF eller vad det heter borde också bli omöjligt.

Fienden

Hero
Okej, så:
*You get a -5 penalty to attack rolls.
*You get a -5 penalty to Climb, [ANDRA SKILLS SOM ANVÄNDER HÄNDERNA]

//Kraetyz, sitter i skolan och har inga böcker

Sodivra

Champion
Re: Simulanter!

Herr Nils said:
Hoppla, försöker ni applicera logik och verklighet till D&D4e, det trodde jag var strikt förbjudet och ingen med grundläggande sinnesfakulteter lägre gav sig på.

Om det skall delas ut något så är det en bonus och extra power kort för nu har man ju en dubbelhands kedja att slåss med, man kan dessutom inte tappa den. WOOOOOOOOOOOOOOOOOO Awesome!!!
Jag var väldigt lockad att säga det samma. Det är ju ASBALLT att parera hugg och strypa vakter med kedjor, men å andra sidan så blir det ju lite töntigt om spelarna inte bryr sig om att de sitter i handbojor.

Kanske man ska kräva att fängslade får "the drop" på sina vakter för att kunna attackera dem, och de kan de bara göra om vakterna överraskas av något (en strid eller liknande)

Eller att de själva behöver combat advantage eller en grab på vakterna för att attackera dem.

Strypa, strypa, strypa! :gremlaugh:

Sodivra

Champion

Arvidos said:
Jag var väldigt lockad att säga det samma. Det är ju ASBALLT att parera hugg och strypa vakter med kedjor, men å andra sidan så blir det ju lite töntigt om spelarna inte bryr sig om att de sitter i handbojor.

Kanske man ska kräva att fängslade får "the drop" på sina vakter för att kunna attackera dem, och de kan de bara göra om vakterna överraskas av något (en strid eller liknande)

Eller att de själva behöver combat advantage eller en grab på vakterna för att attackera dem.

Strypa, strypa, strypa! :gremlaugh:
Hmm. När jag tänker efter så kanske det är lika bra att smälla på en fet minus på attack också, men låta fångvaktarna vara några levels lägre, om man vill ha en sådan scen. Då fimpar rollpersonerna vakterna eftersom de är badass, trots handfängsel.

Sätter man rollerna mot mer jämbördiga vakter så känner de sig handikappade på riktigt, och om de faktiskt försöker sig på att bryta sig loss så blir det desto desperatare, mo ha ha :gremsmile:

Fienden

Hero

Kedjan borde ge penalty på Stealth, den skramlar ju trots allt.
Förövrigt:

Prisoner Chain:
Profiency +2, 1d6 damage.

This weapon can be used to strangle enemies. If you have combat advantage against an enemy, you can wrap the chain around him and strangle him as a standard action. This works as grappling, so:
Step 1: Pause the game.
Step 2: Order pizza.
Step 3: Do you still want to grapple?
Step 4: If yes, go to step 1.

Eller var det 3.5? <.<