Jag var väldigt lockad att säga det samma. Det är ju ASBALLT att parera hugg och strypa vakter med kedjor, men å andra sidan så blir det ju lite töntigt om spelarna inte bryr sig om att de sitter i handbojor.Herr Nils said:Hoppla, försöker ni applicera logik och verklighet till D&D4e, det trodde jag var strikt förbjudet och ingen med grundläggande sinnesfakulteter lägre gav sig på.
Om det skall delas ut något så är det en bonus och extra power kort för nu har man ju en dubbelhands kedja att slåss med, man kan dessutom inte tappa den. WOOOOOOOOOOOOOOOOOO Awesome!!!
Hmm. När jag tänker efter så kanske det är lika bra att smälla på en fet minus på attack också, men låta fångvaktarna vara några levels lägre, om man vill ha en sådan scen. Då fimpar rollpersonerna vakterna eftersom de är badass, trots handfängsel.Arvidos said:Jag var väldigt lockad att säga det samma. Det är ju ASBALLT att parera hugg och strypa vakter med kedjor, men å andra sidan så blir det ju lite töntigt om spelarna inte bryr sig om att de sitter i handbojor.
Kanske man ska kräva att fängslade får "the drop" på sina vakter för att kunna attackera dem, och de kan de bara göra om vakterna överraskas av något (en strid eller liknande)
Eller att de själva behöver combat advantage eller en grab på vakterna för att attackera dem.
Strypa, strypa, strypa!