Handbok för Superhjältar rollspelet - den andra upplagan

Äventyr

Världsbyggare
Arbetet med den andra, uppdaterade utgåvan fortsätter, och här kommer en lite statusrapport:

• Jag har minskat antalet grundegenskaper från åtta till fyra för att förenkla ett onödigt komplicerat upplägg
  • Stryktålighet har ökats från tidigare utgåva
  • Det kostar inte längre Hjältepoäng för att aktivera en superkraft
  • Du kan spara överblivna Hjältepoäng (som inte använts för att bli bättre på en färdighet eller superkraft) som Förbättringspoäng för att kunna spara och bli bättre på färdigheter och superkrafter du redan har höga värden i
  • Kapitlet med utrustning är på plats och har strömlinjeformats
  • I den nya versionen är planen att du ska kunna använda ditt förflyttningsvärde för att flytta din hjälte lika många steg på en spelplan. Kartor/spelplaner över alla viktiga scener ska finnas med
  • Pappfigurer (hjältar och skurkar) och tokens (föremål och annat) kan användas tillsammans med spelplanerna
Har du några synpunkter eller förslag/tips som du skulle vilja se implementerade i spelet?

luddwig

Lawful evil
Jag tyckte att Handbok för superhjältar var onödigt krångligt när jag spelade det med mina syskonbarn, vilket var några år sedan. Därför gjorde jag en hybrid mellan det spelet och De fördömda. Kapade bland annat bort färdigheter och individuella initiativ samt lät hjältepoängen fungera mer som turpoäng i De fördömda. Kan skicka över mitt husregeldokument om du är nyfiken.

Äventyr

Världsbyggare
Jag tyckte att Handbok för superhjältar var onödigt krångligt när jag spelade det med mina syskonbarn, vilket var några år sedan. Därför gjorde jag en hybrid mellan det spelet och De fördömda. Kapade bland annat bort färdigheter och individuella initiativ samt lät hjältepoängen fungera mer som turpoäng i De fördömda. Kan skicka över mitt husregeldokument om du är nyfiken.
Kikar jättegärna på det!