Nekromanti Handelshus - handelsmän

Steeltoe

Veteran
Salvete omni, jag sitter och funderar över min nya rollperson han är en framgångsrik (sic) handelsman. Har någon några idéer om hur man använder handelshus /gillen i spelet?

Finns det något skrivet från NG? Eller på nätet?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Pengar ?

Köp och sälj saker ? /images/icons/grin.gif

Nej, skämt åsida sa frukthandlaren.
Prova rivalitet emellan handelshus och handelskrig emellan Consaber och Cirefaliska samväldet. Ashariska handelshus konkurrerar konstant.

Diplomati.
Bra förbindelser med mäktiga och viktiga grupper kan låta just DITT handelshus att handla saker som andra kanske inte får ?

Jag vet inte, jag har inte tänkt så mycket på handelshus...

Zadrith

Hero
I "Asharien & Soldarn" samt i "Consaber" står det en del. Antagligen kommer det väl en hel del i sjöfararmodulen som Neogames påstår att de skall släppa i vår (Så det kan väl bli trevlig julläsning om det går som det brukar /images/icons/wink.gif).

Steeltoe

Veteran
Re: Pengar ?

Vi får se vad som händer, handel kan vara ganska intressant som företeelse i ett spel. Det kan vara en bra bisyssla till äventyrandet att man hela tiden även söker kontakter och avtal etc.

En öppning som kommit upp när jag diskuterat med min sl är att rpn är en form av medlare och revisor till handelshuset som reser runt och kontrollerar de olika kontoren eller bedriver viktiga förhandlingar.

Jag ska försöka uppdatera er med vad som händer och sker.