Nekromanti Handla rollspel

Andy

Vila i frid
Jag funderar på att köpa rollspel via nätet istället för min vanliga dealer (SF-bokhandlen).

Vilka bra rollspels-handlare finns det på nätet, och jag vill kunna köpa både svenska och utländska spel.

Just nu är jag på jakt efter Dragon Warriors och spelmapp till Noir.

Hellzon

Långsamma Vargen
Adlibris har jag börjat titta på för mer mainstream saker. De verkar ha Dragon Warriors, men Noirs spelmapp var det sämre med. Det är ju ett tillbehör vad jag förstår, så jag vill nog säga att det är lite hårt att döma Adlibris efter det. (De hade Svenil, det bör vara obskyrt nog.)

Det jag stör mig mer på är att de är dåliga på att lägga upp bilder på böcker, så du får se upp med vad du beställer om du går efter omslag som en annan. :gremwink:

Bra priser ska det vara hursomhelst, och fri frakt om du kan hålla dig två dagar.

shugal

Veteran
Gällande Dragon Warriors (för övrigt ett lysande rollspel som inte uppmärksammats tillräckligt här i Sverige) så köpte jag ett billigt ex från amazon.co.uk. Eller rättare sagt, från ett företag som säljer sina prylar via brittiska amazon. Värt en titt trots den dåliga valutan!

Hur kommer det sig att du är på jakt efter just DW?

Legion

Warrior
Jag tycker du ska fortsätta handla från SF eller någon annan butik.
Generellt så ogillar jag webshoppar som inte är tillverkarnas shoppar, där man stöder tillverkningen av spelet, eller har en "riktigt" butik kopplad till sig. Kan jag, så köper jag alltid i en butik där man kan gå runt och titta, bläddra och sniffa.

Försäljningen av rollspel är såpass liten i sverige att de få butiker som bemödar sig med att hålla det i lager bör uppmuntras, och belönas med högar av guld och 20 ungmöer vardera.

Andy

Vila i frid
Värt en titt trots den dåliga valutan!
Punden är väl billig just nu, eller? Har jag fått allt om bakfoten?

Hur kommer det sig att du är på jakt efter just DW?
Arfert har snackat så mycket om det och de gratisdokument som jag kikat på verkar sköna. Jag tycker det verkar vara ett klassiskt fantasy rollspel, på ett bra sätt!

Andy

Vila i frid
Försäljningen av rollspel är såpass liten i sverige att de få butiker som bemödar sig med att hålla det i lager bör uppmuntras, och belönas med högar av guld och 20 ungmöer vardera.
Jag håller med dig men. . .

SF-bokis i Stockholm har kronisk dålig service. Personalen verkar vara mer intresserade av sina egna tennfigurer, amine-ryggsäckar eller blåfärgade luggar. Dom verkar ha glömt att de bedriver en bokaffär som har kunder.

Det är en av anledningar till att jag söker mig till näthandlarna nu.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Legion said:
Själv tror jag att webhandel helt klart är framtiden, och ser enskilda fysiska butiker som nåt som överlag inte behövs egentligen. Ytterligare ett exempel på "onödiga yrken" som skapar ett onaturligt behov av arbetskraft. Matvarubutiker lär ju behövas, i någon mån, även i framtiden - men i övrigt är det ett enormt slöseri med resurser på alla fronter.

I framtiden, när PDF_handeln blivit ännu större, finns alla möjligheter i världen att "bläddra i" virtuella böcker innan man antingen beställer egna kopior av de virtuella eller beställer hem fysiska exemplar, som tryckts någorlunda lokalt via någon form av decentraliserat print-on-demandsystem. De generationer som prompt ska hålla på och klämma på saker innan de köper dem, oavsett vad det är för vara, ersätts av nya generationer som inte ser detta som samma självklarhet. Generationer bättre anpassade för den växande virtuella världen.

Teknologin finns, eller är på väg. Tyvärr bromsas utvecklingen dels av konservatism hos konsumenter, dels av själva systemet, som är byggt för att hålla en viss procent av befolkningen i arbete, oavsett om teknologin gjort deras arbeten överflödiga. Vi skulle kunna klara oss, tror jag, med en mycket stor arbetsfrihet kombinerat med en medborgarlön, med någorlunda bibehållen livskvalitet och därtill definitivt förbättrad miljöavtryck.

//Krank, drömmer utopiska drömmar

Christoffer

It's all pig.
Collectors Point här i Umeå har rätt stort utbud av både nya och gamla spel, priserna är väl inte bäst i världen, men ibland hittar man något fint de rear.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vill passa på att varna för http://www.hobbygames.se/ . Extremt oseriösa aktörer.

Jag har hört att de ska vara trevliga IRL, men deras onlinebutik är ett stort VARNING AKTA GEFAN. Min senaste beställning lade jag i december 2007, och efter månader av tjat och gnäll och obesvarade mail gav jag helt enkelt upp. De svarade aldrig. De kände tydligen inte för att ta emot mina 2000:-. Om de inte hade grejerna på lager (inte helt otroligt, det var rätt gamla och hyfsat ovanliga grejer) kunde de väl bara sagt det? Hur svårt ska det vara med mailkontakt? eller NÅNTING? Jag vet att de tidigare varit skitbra, och deras mail kom alltid fram tidigare, så det är inget fel på min mailadress. Det är bara ren dålig stil.

Christoffer

It's all pig.
krank said:
Vill passa på att varna för http://www.hobbygames.se/ . Extremt oseriösa aktörer.
Kan bara hålla med, har också någon gammal order som bara ligger där har jag för mig. Deras lagersaldo är inte uppdaterat och man kan få för sig att hitta trevliga pärlor där som verkar vara slut överallt annars. :gremsmile:

För övrigt, så synd att http://www.hobbyspel.com (för visst hette de så) försvann, tyckte det var en trevlig liten webbshop, och man slapp tradera till sig alla gamla grejer man saknade. Köpte en stor box Car Wars för en spottstyver, som visade sig innehålla betydligt mer än bara boxen, drösvis med grejer, båtar och flygplan, samt den stora fina tjocka regelboken. Dock var jag dum, och i något svagt ögonblick sålde jag iväg hela alltet då jag inte hittade någon att spela det med.

Zebulon

Swordsman
Följande webhandlare är bra enligt mig.
Med bra menar jag att de svarar på mail, till och med på telefon, att de levererar som de ska och att de har schyssta priser.

www.alphaspel.se
www.goblingames.se
gamersvault.se

Det finns såklart fler men det är dessa jag har testat än så länge.