Nekromanti Handlingar med en twist!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529


Jag älskar twister, jag gillade till och med twisten i Devil! Och jag vet att jag inte är ensam så låt oss leka en lek. Någon beskriver ett scenario och nästa person ger twisten. Personen som skriver twisten ger sedan nästa scenario.

Så här är det första scenariot, en klassiker. Spelarna ska rädda en princessa från ett torn vaktat av en drake.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Lätt
Alla vet att drakar kan förvandla sig till vad som helst (hur trodde ni annars halvdrakar blev till?).
Prinsessan har förälskat sig i draken och rymt då kungen inte kan acceptera en drake som svärson.
Kungen blir skitförbannad över sin dotters olydighet och skickar äventyrarna efter henne och hennes älskare.

Nytt scenario:
Äventyrarna undersöker en gammal prästgård där den gamla prästen sägs gå igen. Helst ska äventyrarna få spökerierna att upphöra.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Äventyrarna undersöker en gammal prästgård där den gamla prästen sägs gå igen. Helst ska äventyrarna få spökerierna att upphöra.
Prästen är egentligen inte död utan bara väldigt gammal och väldigt sur. Han svimmade av en dag och byläkaren var för glad för att kolla så noga. Han vaknade upp i mausoleumet och gick hem vilket gjorde att byn tror att han är en gengångare.

Nästa scenario: Rykten om mystiska råttmän i kloakerna har fått stadsvakten att hyra spelarna för att undersöka kloakerna och se om det finns någon sanning i ryktena
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,365
Location
Stockholm
Det visar sig att råttmännen är där, men att de är inhyrda av stadskontoret för att rensa kloakerna och mest har spadar och hackor med sig. De blir mycket förvånade när någon börjar hacka ihjäl dem. Deras gillesrepresentant är dock en storväxt halvorch som är ansluten till skråväsendet och kan samla på sig en hel bunt med råbarkade busar.

Nästa scenario: Rollpersonerna har hört att en magisk källa gömmer sig på en paradisö i en nyupptäckt del av världen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Rollpersonerna har hört att en magisk källa gömmer sig på en paradisö i en nyupptäckt del av världen.
Källan finns och är en ungdomskälla men fungerar genom att man offrar någon genom drunkning i den. Personen som sedan dricker ur källan får de offrades livsenergi och lever längre.

Nästa scenario: En av spelarkaraktärerna har precis avslutat sin episka quest och uppstiger just nu till guds status.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
God45 said:
Nästa scenario: En av spelarkaraktärerna har precis avslutat sin episka quest och uppstiger just nu till guds status.
Som Gud möter hen Buddha som lär hen att även gudar är bundna till lidande och död. För eller senare kommer Gud-rp:n vara tvungen att genom död och återfödelse nedstiga till den vanliga världen, eller t.o.m till helvetet igen P.g.a att hen är fångad i förvillelser, så vida hen inte börjar praktisera Dhamma och blir befriad. Detta kan dock kräva att Rp:n måste avsäga sig gudomlig njutning...

Nästa scenario:
Spelarna får reda på att deras ärkefiende som varit borta länge och blivit MYCKET starkare än spelarkaraktärerna återvänt och har en magisk kompass som visar henne var spelarna finns. Det finns dock en magisk skog där hon inte kan spåra dem. Där finns även en artefakt som kan besegra henne.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,365
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Nästa scenario:
Spelarna får reda på att deras ärkefiende som varit borta länge och blivit MYCKET starkare än spelarkaraktärerna återvänt och har en magisk kompass som visar henne var spelarna finns. Det finns dock en magisk skog där hon inte kan spåra dem. Där finns även en artefakt som kan besegra henne.
Allt detta är dock bara en illusion. Egentligen är det så att ärkefienden inte blivit märkbart mäktigare, men jobbar för ett nytt hot, någon som är ute efter artefakten och tänker sig att RP ska hitta den åt henne. När RP väl hittat artefakten och tagit sig förbi alla faror som skyddar den så dyker detta nya hot upp och försöker råna dem.

Nytt Scenario: En ung nunna har påstått sig vara den inkarnerade apkungen. Hon har besegrat alla som utmanat henne med sin kung fu. Rollpersonerna blir ombedda att undersöka sanningen i hennes påstående.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anarchclown said:
Nytt Scenario: En ung nunna har påstått sig vara den inkarnerade apkungen. Hon har besegrat alla som utmanat henne med sin kung fu. Rollpersonerna blir ombedda att undersöka sanningen i hennes påstående.
Undersökningarna leder gruppen att till slut konfrontera den unga nunnan då de funnit bevis för att hon i själva verket är den inkarnerade ormdrottningen som är mega-evil och var fiende till apkungen. De fajtas och Rollpersonerna vinner och när kungfununnan ligger där döende så framgår det av hennes ord att hon faktiskt är apkungen reinkarnerad och att gruppen har dödat fel person. Naturligtvis är en av rollpersonerna i rakt nedåtstigande led ättling till apkungen vilket gör svedan desto värre.

Gruppen har blivit lurade av ingen mindre än den riktiga ormdrottningen etc.

Nästa scenario: Gruppen anländer till en liten by vid namn Zerim. Av värdshusvärden tillika byrådsmannen ombeds äventyrarna att för summan av 100 sm per person, rädda den värnlösa flicka som kidnappats av ett gäng banditer. De kan återfinnas i ett öde gammalt jaktslott en dagsmarsch bort längs stigen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,219
Location
Malmö
Recca said:
Nästa scenario: Gruppen anländer till en liten by vid namn Zerim. Av värdshusvärden tillika byrådsmannen ombeds äventyrarna att för summan av 100 sm per person, rädda den värnlösa flicka som kidnappats av ett gäng banditer. De kan återfinnas i ett öde gammalt jaktslott en dagsmarsch bort längs stigen.
Naturligtvis finns det ingen flicka, utan värdhusvärden och banditerna har en scam igång där den förstnämnde lurar ut äventyrare i skogen så att banditerna kan råna dem på deras magiska prylar.

Nästa: Rollpersonerna vaknar upp ur kryosömn på ett rymdskepp, utan några minnen vem de är och med skeppets databanker raderade.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,365
Location
Stockholm
xyas said:
Rollpersonerna vaknar upp ur kryosömn på ett rymdskepp, utan några minnen vem de är och med skeppets databanker raderade.
Det visar sig att de alla är rymdskeppets AIs skapelser. Skeppet har drivit i rymden under hundratals år, på skeppet fanns förutsättningarna för att skapa liv, skeppet tog dessa förutsättningar och skapade RP för att slippa vara så ensam.

Man närmar sig nu en bebodd planet inom skeppets mycket begränsade FTL-kapacitet. Problemet är att skeppet har byggt tjänare för att inte känna sig ensam förut. Dessa var androider istället för klonade människor. De androider som finns kvar kontrollerar maskinrummen och har någon slags hivemind som inte skeppet ingår i efter att de gjort uppror mot sin skapare för 200 år sedan. Även de planerar att ta sig ner till planeten och skapa ett nytt imperie genom att fästa märkliga tusenfotingsliknande saker utmed de lokala livsformernas ryggrad. Vill RP släppa lös dessa androider på planeten de landar på eller tar en strid uppe på skeppet sin början? Vilka kommer att vara de första att falla offer för neuralkontrollerarenheterna och byta sida? Hur många kloner kommer det att krävas för att RP ska segra. Har skeppet i sig också en agenda?

Nästa: RP har blivit rekryterade till att hjälpa till att beskydda en by belägen i en skog som hittills har varit obebodd. Denna hemsöks av både monster och andarna ifrån tidigare försök att befolka skogen. Men...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anarchclown said:
Nästa: RP har blivit rekryterade till att hjälpa till att beskydda en by belägen i en skog som hittills har varit obebodd. Denna hemsöks av både monster och andarna ifrån tidigare försök att befolka skogen. Men...
När de som bäst håller på att beskydda den lilla byn anländer en ny grupp av anlitade beskyddare och sakta men säkert går det upp för spelarna att de själva är andarna som hemsöker byn och som upprepar sina handlingar från då de var levande.

Nästa: Ett magiskt svärd är det enda som enligt profetian kan döda den onda demonfurste som hemsöker riket. Äventyrarna måste bege sig ned i en underjordisk labyrint, besegra en massa monster och ta sig levande genom fällorna för att erövra svärdet och återvända till ytan som hjältar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca said:
Nästa: Ett magiskt svärd är det enda som enligt profetian kan döda den onda demonfurste som hemsöker riket. Äventyrarna måste bege sig ned i en underjordisk labyrint, besegra en massa monster och ta sig levande genom fällorna för att erövra svärdet och återvända till ytan som hjältar.
Äventyrarna tar sig ned i den underjordiska labyrinten, som inte alls är en labyrint, och den ligger inte under jorden heller. Det är ett luftslott som ägs av Fågelkungen af Örn. Där besegrar de en massa gudfruktiga fåglar, någon av rollpersonerna dör i några fällor och till slut får de tag på svärdet som givetvis kommer stärka demonfurstens makt. Rollpersonerna återvänder som skurkar.

Nästa: Ett stort segelfartyg utanför Svartviks udde kan ibland skymtas i dimman. Rollpersonerna har svårt att sova på det gästgiveri som finns i närheten av hamnen. Inne på gästgiveriet ser de transparenta barn gå genom väggarna till tonerna av kluckande vågor. Rollpersonerna ombeds av Kapten Ilrak Stormhandske att undersöka fartyget som inte har något tillstånd att vistas i dessa vatten.
 
Joined
21 May 2011
Messages
153
Location
Södra Sverige
Mucus said:
Nästa: Ett stort segelfartyg utanför Svartviks udde kan ibland skymtas i dimman. Rollpersonerna har svårt att sova på det gästgiveri som finns i närheten av hamnen. Inne på gästgiveriet ser de transparenta barn gå genom väggarna till tonerna av kluckande vågor. Rollpersonerna ombeds av Kapten Ilrak Stormhandske att undersöka fartyget som inte har något tillstånd att vistas i dessa vatten.
Fartyget bemannas av Davy Jones (eller någon motsv.). Kapten Stormhandske förlorade en gång sin själ i tärningsspel med Davy Jones och är nu skyldig denne att slava som besättningsman ombord hans fartyg för alltid. Kapten Stormhandske var dock slug nog att förhandla sig ur den situationen: i utbyte mot att han förblir fri måste han överlämna andra offer som besättningsmän till Davy Jones fartyg. Kapten Stormhandske har hyrt in en illusionist som trollar fram spökbarn som kaptenen sedan säger måste vara kopplade till det mystiska segelfartyget i dimmorna. Rollpersonerna luras på det sättet ut till fartyget för att där bli besättningsmän. Kommer de att lyckas komma undan?

Nästa:

Ett nytt gäng har slagit sig fram på stadens gator. Deras framgång finansieras av en ny drog som de har monopol på. En vän till rollpersonerna har hittats död och dödsfallet har kopplats till det nya gänget. Rollpersonerna ger sig ut för att utreda detta.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Ett nytt gäng har slagit sig fram på stadens gator. Deras framgång finansieras av en ny drog som de har monopol på. En vän till rollpersonerna har hittats död och dödsfallet har kopplats till det nya gänget. Rollpersonerna ger sig ut för att utreda detta.
Gängets ledare är en vampyr och drogen är gjord av hans blod. Vännen är mer odöd än död.

Nya scenariot:

Spelarkaraktärerna är instängda i en hiss och konstiga saker händer. Tecken tyder på att en av dem är djävulen.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
God45 said:
Spelarkaraktärerna är instängda i en hiss och konstiga saker händer. Tecken tyder på att en av dem är djävulen.
Ju längre diskussionerna och knasigheterna i hissen går uppdagas det dock att det är en annan rollperson som är Djävulen.

Nästa: Elförbrukningen i Megastaden där det ständigt regnar är hotad då en reaktor har havererat. Rollpersonerna anlitas av en Megakorp som skickar iväg rollpersonerna att koppla in en annan reaktor till Stadens elnät. Denna reaktor är belägen i en av Megastadens yttersektorer.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Nästa: Elförbrukningen i Megastaden där det ständigt regnar är hotad då en reaktor har havererat. Rollpersonerna anlitas av en Megakorp som skickar iväg rollpersonerna att koppla in en annan reaktor till Stadens elnät. Denna reaktor är belägen i en av Megastadens yttersektorer.
Den andra "reaktorn" är en enorm bomb som megacorpen tänker använda till att döda alla de fattiga i den yttersektorn så att de kan bygga nya anläggningar på den värdefulla marken. Sedan kommer de skylla hela explosionen på spelarna.

Nytt scenario: En gammal superhjälte från 60-talet kommer tillfälligt ut ur sin pension för att tillsammans med spelarnas superhjältar slåss mot en av sina gamla skurkars son som nu tagit upp manteln.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,738
Location
Helsingborg
God45 said:
Nytt scenario: En gammal superhjälte från 60-talet kommer tillfälligt ut ur sin pension för att tillsammans med spelarnas superhjältar slåss mot en av sina gamla skurkars son som nu tagit upp manteln.
Den gamla superhjälten är skurken. Sonen försöker egentligen rentvå sin fars namn och är på jakt efter bevis. Det måste "hjälten" stoppa till alla pris, även om han måste lura några parvlar som inte riktigt är torra bakom öronen än.

Nytt: Magin är på väg att dö, och din värld med den. Men det sägs att en närbelägen drake är dotterdotter till Tiamat, som sägs vakta magins källa. Det är förstås inte riskfritt att fråga en drake, men det är sådan man har äventyrare till.
 
Joined
21 May 2011
Messages
153
Location
Södra Sverige
Cybot said:
Nytt: Magin är på väg att dö, och din värld med den. Men det sägs att en närbelägen drake är dotterdotter till Tiamat, som sägs vakta magins källa. Det är förstås inte riskfritt att fråga en drake, men det är sådan man har äventyrare till.
Den här draken har kokat ihop en plan vari den har slukat (nästan) alla andra drakar. För varje annan drake som den här draken har slukat har hon blivit mäktigare med den magin som stulits från världen i och med drakarnas död. Till slut kommer hon att ha monopol på hela världens magi, och bli som en gud.

Ny handling: Karaktärerna är fångar som genom en övernaturligt bindande ed svurit att utföra ett uppdrag i utbyte mot sin frihet (från både sin fångenskap och eden). Uppdraget är att infiltrera grannlandets hov och lönnmörda kungafamiljen i sin helhet.
 
Top