Nekromanti Handouts [VILDHJÄRTA SPOILER]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Bifogar några handouts som jag gjorde till Vildhjärta. Håll till godo och kommentera gärna.

/Nicke - som älskar handouts och råder andra att följa hans exempel

Vitulv

En till [fortfarande SPOILER][ANT]

Lyckades inte bifoga fler filer i samma inlägg...

Vitulv

Och ytterligare en [SPOILER såklart][NT]

NT = NinjaTrix

Vitulv

Jag vet

Jag vet :gremwink: Jag var med och tipsade dig i den tråden. Det var väl de som du gjorde i ugnen? Mina är i varje fall gjorda med kaffe och våld.

/Nicke

Foggmock

Myrmidon
Re: Jag vet

vatten och en massa grader, ja. :gremsmile:

tänkte ändå dela med mig till de som är intresserade av dina.. eller nåt. :gremsmile:

Vitulv

Dina är snyggare

Dina ser faktiskt bättre ut. Nästa gång ska jag försöka mig på den metoden. Men jag tycker att jag fick till en rätt Trudvangsk typografi. Hoppas att du lade märke till att de finare breven (som är skrivna på Estiatika i äventyret) fick en något mer högdragen stil.

Foggmock

Myrmidon
Re: Dina är snyggare

jag skulle hellre säga att båda våra uppsättningar handouts hade sett snyggare ut om vi hade bytt några med varandra, för lite mer variation. tyvärr kan jag inte säga att jag såg nån större skillnad på handstilen, men så fuskade ju jag och hyrde in Gustav, en flicka och morsan som fick skriva två var med olika handstil.

planerar att göra en snygg dagbok till Nidendomskrigaren, men vet inte säkert hur. funderar på att göra nått Cthulhigt och skriva de senare anteckningarna med jättekonstig stil och sen ett par anteckningar som inte betyder nått på ett konstigt språk.. och låta dem hitta dagboken innan krigaren... :gremgrin:

Vitulv

planerar att göra en snygg dagbok till Nidendomskrigaren, men vet inte säkert hur. funderar på att göra nått Cthulhigt och skriva de senare anteckningarna med jättekonstig stil och sen ett par anteckningar som inte betyder nått på ett konstigt språk.. och låta dem hitta dagboken innan krigaren...
Ahh, bra idé. Jag gjorde misstaget att spela igenom Vildhjärta för snabbt. Blev lite för ivrig. Så här i efterhand känner man sig somen unge som slänger i sig lördagsgodiset på en kvart och ägnar resten av dagen att sukta efter polarnas godispåsar.

Foggmock

Myrmidon

jag spelleder det för andra gången och tja.. lite har man ju med sig i bagaget men Vildhjarta kan gå VÄLDIGT olika beroende på grupp, och jag kan säkert spelleda det en gång till och det inte är likadant.

nu kanske det är svårt med att hitta en andra spelgrupp som inte spelat det redan, jag spelleder för folk tre timmars tågresa härifrån i samband med Sverok Osts styrelsemöten, åker upp kvällen innan och spelar.