I al-Qadim-boxarna finns stora kartor, dom är som tunna blanka planscher vikta på mitten, sen igen, sen igen, ner till åttondelar, och då är dom typ närmast ett A4. Vecken är mycket kraftiga och affischerna verkar inte trivas med att vikas upp. Det är den vita baksidan utåt när de är ihopvikta. Dom är nu i bra skick, dom är väldigt gamla. aQ-boxarna var dyra och verkar inte vara spelade, alla små TSR-reklam-lappar och sånt var med. Det mesta verkar inte så ömtåligt och jag uppskattar speciellt dom mindre korten med stadskartor, bilder på hur ett tält ser ut osv som finns. Men dom här kartorna är jag väldigt orolig för att skada. Kartan i Curse of Strahd verkade tåligare men den har definitivt lidit men av att vi körde kampanjen.
Dessutom är dom otympliga. Vi har bytt till 80×160cm-bord men även där så skulle dom ta upp stora delar av ytan är jag rädd, och dom skulle inte vilja ligga platt -- när jag viker upp dom så knakar dom oroväckande.
Hur ska jag göra? Ett alternativ vore nån sorts glasram som går lätt att byta dom in och ur allt eftersom dom rör sig över Zakhara. Eller så typ en sån dom har i affärer för att bläddra igenom vilka affischer som är till salu. Går det att få tag på en sån? Har iofs för mig att vissa av kartorna är landscape och vissa är portrait även om dom är lika stora.
Dessutom är dom otympliga. Vi har bytt till 80×160cm-bord men även där så skulle dom ta upp stora delar av ytan är jag rädd, och dom skulle inte vilja ligga platt -- när jag viker upp dom så knakar dom oroväckande.
Hur ska jag göra? Ett alternativ vore nån sorts glasram som går lätt att byta dom in och ur allt eftersom dom rör sig över Zakhara. Eller så typ en sån dom har i affärer för att bläddra igenom vilka affischer som är till salu. Går det att få tag på en sån? Har iofs för mig att vissa av kartorna är landscape och vissa är portrait även om dom är lika stora.