Har det varit ett skitår för film?

luddwig

Lawful evil
För mig lär Dune 2 bli årets film med god marginal. Furiosa och Kingdom of the Planet of the Apes tyckte jag var schysst underhållning men inte mer än så. Alien: Romulus vill jag se men hann inte med när den gick på bio här.

Khan

Kondottiär
För mig lär Dune 2 bli årets film med god marginal. Furiosa och Kingdom of the Planet of the Apes tyckte jag var schysst underhållning men inte mer än så. Alien: Romulus vill jag se men hann inte med när den gick på bio här.
Instämmer skarpt i både Furiosa och KotPotA.

Jag har sagt det förr, men rebooten av PotA är långt mycket bättre än den har blågul som helst rätt att vara. KotPotA är inget undantag.

Men när det gäller ny film och inte bara uppföljare är det klenare. Jag vet inte om jag sett någon sån film i år som kom just i år. Hm...

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Megalopolis verkar ju om inte annat vara en intressant film.

Platon

Swordsman
ja….gladiator 2 blir ju ingen kandidat direkt. Herre min ju vilken sketafilm

Platon

Swordsman
Ettan är fantastisk tycker jag, helt osedvanlig 100%-rakt-igenom-film för mig. Ni som har omvänd filmsmak kanske gillar 2:an, ge den en go!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag minns knappt ettan överhuvudtaget. Minns mest att jag fattade att det var en sån där film som vanliga människor gillar men som typ inte gav mig någonting alls. Trist miljö, inte särskilt intressant plot, inte särskilt intressanta karaktärer. Sen var det för all del 20+ år sedan jag såg den, men för mig känns det som en film där jag får ut lika mycket av att se den som av att läsa sammanfattningen på Wikipedia.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Ettan är fantastisk tycker jag, helt osedvanlig 100%-rakt-igenom-film för mig. Ni som har omvänd filmsmak kanske gillar 2:an, ge den en go!
Ettan kan såklart vara underhållande i kategorin brölig dum-action som man han ha kul åt efter några öl. Men när jag skulle se den såg jag den efter premissen ”den där av alla tokhyllade filmen som vann Oscar för bästa film”. Och med de förväntningarna blev min reaktion ungefär denna:

IMG_7825.gif

Minns att jag nästa dag berättade för min klasskompis att jag sett en totalt värdelös film och hon sa: ”Den kan omöjligt varit värre än filmen jag såg!” Och så visade det sig att vi båda sett Gladiator 😂

Det verkar ju dock lite som att tvåan vältrar sig ännu mer i att vara brölig dum-action, med hajar på coluseum och så vidare. Och det bådar ju för att den åtminstone är mer underhållande. Men jag skulle inte se den utan att ha druckit några öl först 😄