Har det varit ett skitår för film?

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Under 2006 släpptes ju (beroende på hur man räknar) även Pans Labyrint, Children of Men, Little Miss Sunshine, Blood Diamond, Shortbus, Slither, Babel, Illusionisten (den med Edward Norton, inte den tecknade av Sylvian Chomet), The Fountain, This is England, Paprika, Last King of Scotland, A Scanner Darkly, The Wind That Shakes the Barley, The Host, Snakes on a Plane, Running Scared, Wristcutters: A love story, Fearless, The Science of Sleep, I'm a Cyborg But That's ok, The Girl Who Leapt Through time och INTE MINST Poultrygeist: Night of the Chicken Dead.
Så jag skulle nog snarare vilja säga att 2006 är ett helt otroligt kanonår för film, kanske ett av de bästa någonsin.
Men jag skrev faktiskt klart och tydligt ”utefter denna lista” 😉

Tant Ragnar

Gamle usling
Herrejösses, Franz och adrians lista tillsammans ger ju för handen att 2006 var ett av de bästa filmåren under min livstid!

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Och det bästa filmåret någonsin är 2001, för då kom The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. Det är det enda som räknas 😊

2007 slår nog faktiskt 06 på fingrarna
Kollar man releaserna för 2007 var det också ett helt otroligt år.
28 Weeks Later, No Country for Old Men, There Will Be Blood, Zodiac, Into The Wild, Hot Fuzz, Juno, Death Proof, Gone Baby Gone, Eastern Promises, [Rec], Funny Games, Lars and the Real Girl, Blades of Glory, El orfananto, Control med mycket mera. Fan nästan vassare än 06 ändå.