Nekromanti Har du blivit lurad idag ??

Johan K

Gammal & dryg
Med tanke på att det är 1:a april idag, så lycer frågan: Har du blivit lurad idag ??

För mind el så har jag lycakts att inte alls bli lurad.. Ännu iaf. :gremtongue:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Nix.

Senast jag blev lurad var 1 april 1997, då Gefle Dagblad skrev att man, mitt under pågående bygge, insett att repetitionslokalerna i konserthuset skulle bli för små och att symfoniorkestern därför även i framtiden skulle tvingas att husera i de utdömda lokalerna på Norra Skolan. Då blev jag riktigt förbannad. Och lättad när jag fick veta att det bara var ett aprilskämt...

Dewil

Marcus J

Hero
Jag har tillbringat hela dagen med att arbeta mig igenom en samling prov uformade av Instutionen för beteendevetenskapliga studier på Umeå Universitet (högskoleprovet med andra ord) och även om det återstår att se om mina resultat blir ett skämt så tror jag min kunna svara med ett nej.

/Marcus

Hjalle

Swashbuckler
Om jag har

Japp, jag blev lurad att sätta på en rabiessmittad höna som jag trodde var en uppsvälld ekorre, sedan jag blivit helt bortgjord med hjälp av ett tomt paket fiskpinnar, två väldigt dumma, påhittade ord, en kraftig träskmygga, nio urblåsta ägg som målats i roliga färger och även en ilsken västtjeckisk telefonsäljare som vi väljer att kalla Kassler.

...och så var dagen räddad.

-Hjalle, minns inte huruvida det lokala grodregnet hade något med saken att göra.

Rickard

Urverk speldesign
Bara på en förälskelse [NT]

/Han som inte hade någon höjdardejt igår med en gammal flamma som han hade hoppats på något med

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Lurades i några minuter av Sydsvenskans påveskämt. Gav sedan igen på världen genom att udner kvällens rollspelande lura mina spelare med en fruktansvärt svår strid som innebar döden för alla rollpersoner utom en... vilken fick motta nyheterna att de alla blivit lurade och att spelet inte börjat än.

MrG

Swashbuckler
Sambon berättade med stor inlevelse om den engelska dagen "Dog day" när alla klädde upp sina hundar och paraderade med dem, hon påstod sedan att det bara var ett aprilskämt, men jag kan tro det om britterna...

Kan läggas till att allt berodde på att vi strosade runt i Köpenhamn där de verkade fira Clownernas dag lite mer seriöst och de flesta gick runt med röda näsor (alltså den röda plastiga clownversionen, inte fylleröda). Det ledde in på att prata om konstiga helgdagar...