Nekromanti Har du förhandsbeställt D&D4?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det har jag nämligen! Dessutom gör den billiga dollarna att grundböckerna var väldigt prisvärda på Amazon. Jag har inte följt diskussionen om hur det kommer att se ut särskilt nog, men jag utgår ifrån att det kommer att bli speligt och bättre än tidigare versioner. Förhoppningsvis så har de renodlat det som de alltid varit bra på.

Det vore en rolig överraskning om någon oväntad (dvs inte Dante eller Magnus Seter) har fått upp ögonen för nästa version av världens största rollspel.

Anders Åstrand

Swordsman
Jag har inte spelat rollspel på ett gäng år, men jag har lyckats lura igång mina gamla spelkamrater på dnd4 (vi spelade sjukt mycket adnd2 när det begav sig, och en hel del dnd3 när det kom).

Så jag har givetvis förhandsbeställt. Ska bli kul att få spela lite rollspel igen. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag är faktiskt lite nyfiken på det, men inte så nyfiken att jag inte kan vänta med att köpa det till ett par dagar efter att det släppts. Om inte annat så kommer jag att skaffa det eftersom det kan vara vettigt att ha spelet om man vill vara allmänbildad på rollspel. Och det vill man ju!

/tobias

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om lite mer än en vecka tänker jag kila ned till Hunk (vars butik ligger bekvämt nära min boning) och plocka upp mitt beställda D&D-paket. Så ja.

Big Marco

Läskig
Jepp, jag beställde Gift-settet av Hunk (Goblin Games) för en tid sedan. Klart man skall ha D&D4 om man kallar sig rollspelare!

Honken

Hero
Nej, jag vänter med att köpa boken/böckerna tills första stojjet lagt sig...

/Honken - Som inte bestämt sig än...

Arfert

Facit
SJÄLVKLART har jag det, speciellt nu när jag nyligan återupptäckt D&D via 3.5.

Spelet var ju fan så mycket bättre än jag trodde.

Hunk

Hero
Det kanske inte är helt oväntat (jag heter dock varken Dante eller Magnus) att jag har beställt samtliga grundböcker av mig själv. Jag är förhoppningsfull på 4E, även om jag redan är lite irriterad över att både halvalver och kobolder har bonus i CON och inte fattar varför goblins helt plötsligt har blivit oerhört karismatiska... Kobolder är dessutom numera större än goblins, vilket kan förefalla förvånande.