Nekromanti har en fråga om magiker

han göte

Warrior
jag undrar om t.ex. en nekromati magiker måste ha på sig typ 20 kilo kött för att kunna sicka magier. en av mina vänner läste det i regelboken. stämmer detta? kan ni vara vänliga att svara??

Duddmannen

Hero
Nekromanti och sådant

Nej, en nekromantiker måste inte ha med sig en massa kött för att kunna göra magi (vad är det för vänner du har egentligen). Men om man ska alstra specifikt Nekrotropi så går det lättast och säkrast att göra detta ur döda varelsers kroppar. Man KAN göra det ur döda och ruttnande växter också, men då krävs det betydligt mer massa. Dessutom kan man alltid göra kroppslig alstring men det gör fysisk skada på nekromantikern.

Därför bör man som nekromantiker (och vanlig magiker också för den delen) se till att man kan alstra andra aspekter också och sedan Transformera dessa till lämplig aspekt. En nekromantiker kan alltså alstra, säg, Ataxatropi (som ju finns överallt), sedan Transformera detta till Nekrotropi för att sedan göra en Nekrotropisk besvärjelse. Det lite längre tid, men det är betydligt lättare om man inte har tillgång till en död varelse.

Tips: sno regelboken från dina vänner och läs själv - då slipper du bli lurad. :gremlaugh:

Magnus L

Hero
en av mina vänner läste det i regelboken. stämmer detta

Be din vän visa dig i regelboken..alternativt kolla i din egen!

MovinGalt

Warrior
Däremot är det ju jävligt ballt att alltid ha med sig 20 kilo kött. Speciellt om man är nekromantiker. Så även om du inte behöver det tycker jag du ska ha med det ändå.

/MovinGalt - 3 veckors proviant = 40 besvärjelser