Nekromanti Har jag missat något...

Alharra

Warrior
Re: Vulkaner och jordbävningar

Tack för att du fyllde i hålen. Mitt eget inlägg var ett litet hafsverk. Jag ska se ifall jag kan fundera ihop några troliga gränser för landplattorna. Hörde i ett annat inlägg, i den hår tråden tror jag tillochmed, att det fanns historiska kartor över Mundana med i L&H. Täcker de hela Mundana, eller bara den kända biten? Kan man spåra någon kontinentaldrift överhuvudtaget på dem? Blev plötsligt i alla fall lite sugen på att skaffa L&H.

Ceram

Hero
L & H +kontinentaldrift

Hörde i ett annat inlägg, i den hår tråden tror jag tillochmed, att det fanns historiska kartor över Mundana med i L&H. Täcker de hela Mundana, eller bara den kända biten? Kan man spåra någon kontinentaldrift överhuvudtaget på dem? Blev plötsligt i alla fall lite sugen på att skaffa L&H.
Det är inte värt att köpa boken för kartorna. Det finns en liten karta som visar en liten del av mundana med mäktiga riken på ca 7000 före Daak. Sedan finns det en lite större karta över ett mindre område av det kända mundana som visar Danarths storhetstid och omkringliggande riken ca 4000 före Daak. Sedan finns det givetvis en karta över Coloniska Imperiets storhetstid ca 128 efter Daak.

Dessa kartor är inte dåliga men inte mycket att hurra för. Det finns inte den minsta kontinentaldrift på kartorna heller...

/Tobbe ... gillar kartor

Krille

Super Moderator
Re: L & H +kontinentaldrift

"Det finns inte den minsta kontinentaldrift på kartorna heller..."

Kontinentaldriften på 8000 år är ynkans 16 km i medel. Vad som däremot borde påverka kartan är mer snabbverkande krafter: erosion och landhöjningar.