Har någon testat det officiella Batman-rollspelet?

Tjo! För ett tag sedna kom det ett officiellt rollspel baserat på farbror Batman. Är det någon som testat? Har en åsikt eller två? Är det värt att titta närmare på?

Dave Thaumavore har ju släppt två ganka ingående genomgångar/recensioner av spelet här

Jag tycker det ser intressant ut, men tyvärr gör ju Dave (så vitt jag vet) inte play-reviews, så jag vet inte hur givande hans recensioner egentligen är eftersom han ju recenserar spelen som produkt, inte spelupplevelse, och mest gissar sig fram till hur saker och ting sedan kanske funkar runt spelbordet.

God45

#PrayersForBahakan
Det är tyvärr inte särskilt bra. Det känns som ett D20 spel där Batman pressats in i den mallen. Fast med 5e istället för 3.5. Liksom, Harvey Dent borde inte ha ledarskaps specialförmågor som om han var ett D&D monster? Jag vet inte. Det bara känns som att det är till för taktiskt strid mer än att simulera serierna.

Sjukt snyggt dock! Och eftersom det är en spin-off på brädspelet är minisen super snygga.

Rickard

Urverk speldesign
• 3 modes for creating characters​
« STREETS OF GOTHAM CITY » for the citizens, detectives, bodyguards, police officers, crooks, lawyers, etc. of Gotham City;​
« SHADOWS OF GOTHAM CITY » for the crime-fighters, supervillains, and other particularly gifted figures who protect their identities with masks;​
« PRODIGIES OF GOTHAM CITY » for all those with actual superpowers​

Streets of Gotham City verkar åtminstone intressant. Senaste Batman-filmen (med Robert Pattinson, för framtida läsare) hade en ruskigt skön stämning på staden. Hade velat spela mer i världar där superhjältar härskar medan rollpersonerna hankar sig fram.

Last edited: