Nekromanti Har någon spelat klart en kampanj, någonsin?

Botulf

Hero
hmmm jag tror inte jag någonsin varit med om att en hel kampanj avslutats. Har varit för mycket problem att hålla samma spelgrupper tyvärr. De har en tendens tyna bort på grund av tidsbrist, folk flyttar, blir ovänner, jobb, studier, festa, flickvänner, MMORPG, konsollspel, Warhammer etc. Eller för att jag tröttnat på ett dåligt skrivet äventyr eller utbränd ett regelsystem och velat ta en brejk och sedan har det varit svårt att rulla igång igen.

Det blir mest oneshots just nu som SL.

I teorin så är jag inblandad i flera kampanjer/längre äventyr som legat på is mellan två månader och ett år. Som tur är jag spelare i en med en rätt liten grupp som är rätt motiverad vilket är skönt som i alla fall lyckas samlas ca varje/varannan vecka.
(se signatur)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
EvilSpook said:
Vi har nog inte tänkt avsluta våra kampanjer. Istället har vi snarare alltid försökt ha öppet för fler äventyr/delkampanjer. Sen avslutar man ju ändå kampanjerna av olika skäl men det har aldrig varit särskilt episkt eller formellt eftersom vi nästan alltid velat kunna starta om dem vid behov.

Det har helt enkelt handlat mer om att hålla kampanjen vid liv än att bli klar.

//EvilSpook
Det här tycker jag är väldigt intressant. Själva frågan magnus ställer utgår ju från någon form av modern syn på kampanjer som stora berättelser, med början-mitten-slut...

Eller ja, modern vetefan. Jag jämför gärna med datorspel; de första arkadspelen hade ju liksom inte några "slut" - man kom längre och längre, det blev svårare och svårare, och målet var inte att klara spelet utan att få bäst High Score (Det här har kommit tillbaks nu i form av mobil- och facebookspel, och i nån mån MMO's. Jag gillar ju t.ex Canabalt och Coign of Vantage).

Jag vet inte, jag bara spånar fritt.

Jag undrar hur jag skulle göra för att bygga ett spel designat att kunna spelas för evigt i en sådan platt kampanjstruktur utan att det blir alltför mycket upprepning...

Dum Panda

Warrior
Måste bara säga att denna tråden har varit väldigt nyttig för mig då jag trodde bara det var vår grupp som var helt urusla på att spela klart kampanjer.
Vi har börjat femtielva stycken... Avklarade: 0.

Det beror dock mest på mig som SL, då jag tröttnar eller ser något jag borde gjort annorlunda och vill "starta om".
Haft många spelare som kollat surt på mig på grund av detta.

Dock blir det kanske bättre nu då några till har erbjudit sig att prova SL manteln så det blir lite rotation, och all fokus handlar inte bara på mig.
Och så har jag svurit att jag faktiskt ska spela klart en kampanj.

//Pandan, som kände sig ganska dum när han insåg att han har svurit att göra detta många gånger innan...

rjonas

Hero
Flera färdigspelade i vuxen ålder. Red Hand of Doom respektive Return to The Temple of Elemental Evil rodde jag i hamn själv. Som spelare har jag färdats igenom The Orient Express (två gånger), Tribe 8, Adventure Path, Tatters of The King, Paths of The Damned, Undergångens Arvtagare, Konfluxsviten, Evernight. -Samt tio gånger fler nedlagda.