Vad jag vet så är åtminstone Frankrike, Tyskland och Polen stora nördländer, med rollspelsproduktion av någon betydelse. Frankrike har tex spel som Qin, Agone och nyutgåvan av Kult, med mera, exakt vad polackerna sysslar med vet jag inte, men jag vet att de är nördigast av alla, och har sett flera polska rollspel vars titlar jag inte kommer ihåg.
Italien har ju åtminstone ett förlag som sysslar med att översätta amerikanska indiespel och ge ut dem i ambitiösa, illustrerade nyutgåvor, tex
La mia vita col padrone. Man får därmed förmoda att det finns nån slags intressant rollspelsscen i Italien också.
Sedan skulle jag gissa att Ryssland har en notervärd rollspelsscen, givet att ryssarna är världens sekundära fantasynördar efter polackerna, men det är alltså bara en educated guess.
Här i Kina finns i princip ingen som helst bordsrollspelsscen, utöver D&D:ande bland expats och språkstudenter. Däremot spelas det ju galet mycket mmorpg, och den inhemska produktionen av dylika stod, senast jag kollade, för de största mmorpg:en i världen utöver WoW (och Lineage, har jag för mig). Den förste som faktiskt kommer till skott med att producera ett fett och påkostat Tre Kungadömen-bordsrollspel här i landet har kanske en potentiell kassako dock, eftersom kinesernas 三國演義-fixering är bortom allt.
I Japan finns en liten bordsrollspelsscen; den var föremål för en artikel i Sverox en gång för länge sen, av Simon Lundström.