Nekromanti Harnmaster

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har laddat ner spelet och är lite nyfiken på det. Jag tycker att jag har hört att det skulle vara grisodlarspel nummer ett, stämmer det? Någon som kan berätta lite mer om spelet?

peterb

Swordsman
Hoppa iväg till www.harnforum.com och ställ frågan (direkt översatt till engelska), på anslagstavlan "War-ferrets", och se vad som händer :gremsmile:

Allvarligt talat, HarnMaster är ett rätt sjysst spel men det hör hemma i "simmulations" lägret, dvs det har en hel del detaljerade regler. Spelet kan bli rätt trögt om alla inte kan reglerna bra, men det gäller väl alla spel.

Spelreglerna är rätt anpassningsbara, jag har använt Harnmaster med 1600-talets Japan som spelmiljö, med Greyhaw och med Forgotten Realms - alla funkade (för mig), men personligen tycker jag att det funkar bäst som ett slags "film-noir" fantasy, tänkt Bergmans Det sjunde inseglet så förstår du bättre vad jag menar.

Panaga

Veteran
Hej!

Harn är en skön värld. Om man vill rollspela i en värld som liknar vår och ha detaljerad information om världen. Snygga välgjorda kartor över världen finns. Eftersom världen liknar vår är det så lätt att modifiera den efter eget behov. Jag har valt en mörkare stämning och gjort människors lidande lite större. Det ger en härlig tvist och som jag tycker gör rollspelandet intressantare...