anth
Vetefan
OK, clickbait, jag vet,
men något konstigt håller på att hända med WotC.
Den uppmärksamme kanske minns att Weis och Hickman (Dragonlance) stämmer Wizards på en miljon dollar.
I korthet går det ut på att Weis/Hickman börjat skriva en ny trilogi, De har redan skrivit färdigt en bok och WotC bryter kontraktet.
Min första tanke var att någon måste begått ett idiotiskt misstag på WotC, för WotC kommer att förlora (men kanske inte så mycket som $1M).
Någon månad senare kom en nästan likadan stämning från Gale Force Nine om kontraktsbrott.
Nu börjar man fundera.
Det finns alltid idioter, men chansen att två idioter, på två olika avdelningar, inom en månad, orsakar två $1M-stämningar som WotC kommer att förlora är ... osannolikt.
Så vad är det som händer på WotC?
Här är en som tror att Hasbro håller på att sälja WotC:
Vad tror ni?
men något konstigt håller på att hända med WotC.
Den uppmärksamme kanske minns att Weis och Hickman (Dragonlance) stämmer Wizards på en miljon dollar.
NYHET - Weis och Hickman (Dragonlance) stämmer Wizards
Tydligen nukar Wizards två nästan färdiga böcker och stoppar slutförandet av en ny triologi. Orsaken: oklar, men spekuleras öppet om den av författarnas företrädare i stämningen. Författarna förväntas förlorat tiotals miljoner dollar, möjligen gånger 3. Så, vad är chanserna på en T100? Länk...
www.rollspel.nu
I korthet går det ut på att Weis/Hickman börjat skriva en ny trilogi, De har redan skrivit färdigt en bok och WotC bryter kontraktet.
Min första tanke var att någon måste begått ett idiotiskt misstag på WotC, för WotC kommer att förlora (men kanske inte så mycket som $1M).
Någon månad senare kom en nästan likadan stämning från Gale Force Nine om kontraktsbrott.
Nu börjar man fundera.
Det finns alltid idioter, men chansen att två idioter, på två olika avdelningar, inom en månad, orsakar två $1M-stämningar som WotC kommer att förlora är ... osannolikt.
Så vad är det som händer på WotC?
Här är en som tror att Hasbro håller på att sälja WotC:
Rolling for Initiative -- A Case for the Possible Sale of Wizards of the Coast Being on the Horizon
Column by Scott Thorne
icv2.com
Vad tror ni?